الکساندر دی کرو پس از کناره گیری موقت سوفی ویلمس: “انتخاب او بیشترین احترام را به همراه دارد”

سوفی ویلمس معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه با انتشار بیانیه‌ای که صبح امروز پنجشنبه در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کرد، اعلام کرد که به طور موقت مهارت‌های سیاسی خود را به همسرش که از سرطان مغز رنج می‌برد، واگذار می‌کند. او قبلاً به نخست وزیر از تمایل خود برای تفویض موقت اختیارات خود به دلایل شخصی اطلاع داده بود.

دفتر نخست وزیری نشان می دهد که سوفی ویلمس رسماً در این دوره وزیر و معاون نخست وزیر باقی خواهد ماند و الکساندر دی کرو به طور موقت اختیارات خود را در امور خارجه و امور اروپا به عهده خواهد گرفت.

وزیر طبقات متوسط، خوداشتغال‌ها، شرکت‌های کوچک و متوسط ​​و کشاورزی، اصلاحات نهادی و نوسازی دموکراتیک، دیوید کلارینوال، به‌طور موقت مسئولیت تجارت خارجی را بر عهده دارد. او همچنین جایگزین سوفی ویلمس در هسته مرکزی خواهد شد. ماتیو میشل، وزیر کابینه De Croo نشان می دهد که دولت برای دیجیتالی سازی، مسئول ساده سازی اداری، حفاظت از حریم خصوصی و مدیریت ساختمان ها، مسئول موسسات فرهنگی فدرال است.

سوفی ویلمس به صراحت اعلام کرده است که مایل است در این مدت کوتاه هیچ پاداشی دریافت نکند. انتقال موقت قدرت ها در یک فرمان سلطنتی رسمیت می یابد. “امروز افکار من به سوفی، همسرش کریس و فرزندانشان است. این به افتخار سوفی است که تصمیم صریح برای ماندن در کنار همسرش و بودن در کنار فرزندانش را داشته است. انتخاب او بیشترین احترام را به همراه دارد. در مصیبتی مانند این همسر و مادر است که اول است. برای سوفی، کریس و فرزندانشان آرزوی شجاعت و قدرت زیادی دارم.” نخست وزیر گفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *