امانوئل ماکرون دوباره انتخاب شد: مقامات اروپایی نفس می کشند

اکثریت قریب به اتفاق سیاستمداران پس از پیروزی امانوئل ماکرون بر مارین لوپن در روز یکشنبه، با ابراز امیدواری مخالفان رئیس جمهور منتخب برای انتقام از انتخابات پارلمانی، آرامش خود را که گاه با نگرانی همراه بود، ابراز کردند. گابریل عطال، سخنگوی دولت فرانسه از این موضوع استقبال کرد “نتیجه ای تاریخی در تاریخ جمهوری پنجم”، در حین گفتن “روشن در مورد زمینه سیاسی”. “نتیجه تاریخی، مسئولیت تاریخی”او در مجموعه TF1 افزود: بدیهی است که ما باید خیلی سریع برای محافظت از فرانسوی ها و پیشبرد مسائل مربوط به قدرت خرید اقدام کنیم.

وزیر بهداشت اولیویه وران اظهار نظر کرد “تسکین” در BFMTV، تاکید کرد که اگر امتیاز امانوئل ماکرون بود “به اندازه کافی گسترده”، RN انجام می داد “بالاترین امتیاز تاریخ”. «هیچ تداومی در راه انجام اقدامات عمومی وجود نخواهد داشت»وزیر بهداشت ادامه داد و اطمینان داد که “پیام ها شنیده شده است” و امیدوار کننده برای دومین دوره پنج ساله امانوئل ماکرون “تغییر روش” به “همسری بیشتر (با) فرانسوی ها” .

یک بلوک محبوب مورد حمایت در RN، ناامیدی از Zemmour

اریک زمور، کاندیدای سابق ریاست جمهوری اظهار نظر کرد “ناامیدی” پس از شکست خانم لوپن که از او برای دور دوم حمایت کرده بود و خواستار آن شد “وحدت ملی با توجه به انتخابات پارلمانی”. بلوک ملی نیز باید متحد شود و دور هم جمع شود.، او گفت. سخنگوی مارین لوپن، لوئی آلیو، بلافاصله خود را به سمت انتخابات قانونگذاری فراخوانی کرد و از آن دفاع کرد. “یک بلوک مردمی” در برابر “یک بلوک نخبگان” .

برای کاندیدای سابق نیکولا دوپون-آگنان (Debout La France)، پیروزی آقای مکرون پیروزی یک “مرد خطرناک برای فرانسه”، مجدداً توسط “نظام الیگارشی” با “بیشتر حمایت رسانه ها”. “جلسه قانونگذاری”، توییت کرد. برای یانیک جادوت، نامزد سابق EELV، “از بدترین ها اجتناب می شود، اما کشور بیشتر از همیشه تقسیم شده است”. برای او، مبارزه تمام نشده است: “در انتخابات قانونگذاری، بیایید بهترین ها را بسازیم: جایگزینی برای اقلیم، عدالت اجتماعی و دموکراسی. همه چیز باید انجام شود.”

“خبر عالی برای اروپا”

انتخاب مجدد امانوئل ماکرون به عنوان رئیس جمهور فرانسه عصر یکشنبه مورد استقبال مقامات اروپایی قرار گرفت. اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، در توییتر خوشحال شد “برای ادامه همکاری عالی” با فرانسه در مورد رئیس شورای اروپا، چارلز میشل، او نیز به رئیس جمهور انتخاب شده مجدد تبریک گفت. تبریک گرم EmmanuelMacron عزیز. در این دوره عذاب‌آور، ما به یک اروپای محکم و یک فرانسه کاملا متعهد به اتحادیه اروپای مستقل‌تر و استراتژیک‌تر نیاز داریم.وی در همین شبکه اجتماعی نوشت. “ما می توانیم روی #فرانسه 5 سال دیگر حساب کنیم”، او اضافه کرد.

“تبریک”اولاف شولز، صدراعظم آلمان، پیش از ادامه به زبان آلمانی، به فرانسوی توییت کرد: “تبریک می‌گویم، رئیس‌جمهور عزیز @EmmanuelMacron. رای‌دهندگان امروز شما یک سیگنال قوی به نفع اروپا ارسال کردند. من خوشحالم که ما به همکاری خوب خود ادامه می‌دهیم.” نظر مشترک ماریو دراگی، رئیس دولت ایتالیا، که روز یکشنبه تخمین زد که پیروزی امانوئل ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه “خبری باشکوه برای تمام اروپا” است.

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا پیروزی امانوئل ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را تبریک گفت و گفت که از ادامه همکاری با وی خوشحال است و فرانسه یکی از متحدان این کشور است. “نزدیک ترین” از انگلستان “انتخاب مجدد شما به عنوان رئیس جمهور جمهوری فرانسه را به @EmmanuelMacron تبریک می گویم. فرانسه یکی از نزدیک ترین و مهم ترین متحدان ما است. من خوشحالم که به همکاری در مورد موضوعات کلیدی برای دو کشورمان و برای جهان ادامه می دهم.”رهبر محافظه‌کاران روز یکشنبه در توئیتی به زبان فرانسه گفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *