امانوئل مکرون: نمی‌توانیم فکر کنیم که اوضاع خوب پیش می‌رود

امانوئل مکرون که در دور اول پیشتاز بود، برای اولین بار پس از پایان دور اول رای گیری صحبت کرد. رئیس جمهور کنونی فرانسه گفت: هموطنان عزیزم، امروز یکشنبه بیش از 36 میلیون نفر بودید تا حق رای خود را اعلام کنید. “از همه هموطنانی که از دور اول به کاندیداتوری من رای دادند تشکر می کنم. اعتماد شما به من افتخار می کند، من را ملزم می کند و من را متعهد می کند. همه شما می توانید برای اجرای این پروژه باز بودن که در طول این مبارزات از آن دفاع کرده ایم، روی من حساب کنید. همچنین می‌خواهم از کسانی که در چند سال گذشته کمک زیادی کرده‌اند تشکر کنم.

امانوئل مکرون همچنین “از همه نامزدهای حاضر در دور اول استقبال کرد”. وی ادامه داد: ما از ابتدا با قدرت از عقاید دفاع می کنیم اما به تک تک افراد احترام می گذاریم. من ناامیدی نامزدهایی را که نامشان را ذکر کردم و همچنین ناامیدی فعالان آنها را می‌دانم.»

او به ویژه می‌خواست از آن هیدالگو، یانیک جادو، فابین روسل و والری پکرسه که قبلاً گفته‌اند در دور دوم از او حمایت خواهند کرد، تشکر کند. من صریحاً از هموطنانمان دعوت می‌کنم، هر انتخابی که در دور اول داشتند، به ما بپیوندند. برخی برای جلوگیری از جناح راست افراطی این کار را انجام می‌دهند. به او احترام بگذارید. می‌دانم که این مورد در مورد ژان لوک ملانشون است. اما در لحظه تعیین کننده برای آینده ملت، هیچ چیز نباید مثل قبل باشد.به همین دلیل است که من می خواهم به همه کسانی که می خواهند برای فرانسه کار کنند.به همه هموطنانمان که به دلیل عصبانیت به رای ممتنع یا افراطی روی آورده اند. یا چون احساس می‌کنند به اندازه کافی به آنها گوش داده نمی‌شود، می‌خواهم در روزهای آینده آنها را متقاعد کنم که پروژه ما بیشتر به ترس‌های آنها و چالش‌های زمانه پاسخ می‌دهد تا راست افراطی.”

رئیس جمهور فرانسه همچنین یادآور شد که حتی اگر در دور اول پیشتاز بود، مبارزه تمام نشده بود. وی افزود: اشتباه نکنید، هیچ چیز حل نشده است. مناظره ای که در دو هفته آینده خواهیم داشت، برای کشور ما و اروپا تعیین کننده خواهد بود. (…) من فرانسه را می خواهم که در عین دفاع از سکولاریسم، علیه جدایی طلبی اسلام گرا مبارزه کند. این فرانسه نیست که یهودیان و مسلمانان را از خوردن غذا باز دارد من یک فرانسه می خواهم که بخشی از یک اروپای قوی است. مسائل 24 آوریل انتخاب هایی است که باید در 15 روز انجام دهید. من تمام توان خود را به کار خواهم گرفت تا متقاعد کنم که تنها پروژه معتبر در برابر هزینه های بالا زندگی از آن ماست. طی 15 روز آینده از هیچ تلاشی دریغ نکنیم، زیرا هیچ کاری انجام نشده است. در 24 آوریل می توانیم انتخاب امید، انتخاب فرانسه و اروپا را با هم انجام دهیم.”


کاندیدای La République en Marche در پاسخ به سوالی درباره France 2 افزود که “وقتی راست افراطی، در همه اشکالش، نمایندگی زیادی در کشور دارد، نمی توانیم فکر کنیم که همه چیز به خوبی پیش می رود”.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *