انتخابات ریاست جمهوری: امانوئل مکرون و مارین لوپن در حال حرکت، تظاهرات برنامه ریزی شده در سراسر فرانسه (LIVE)

مبارزات بین دو برج به شدت در حال انجام است. هشت روز قبل از انتخابات، رئیس جمهور مستعفی از نظر قصد رای (از 53 تا 55 درصد) اما با اختلاف کمتری نسبت به پنج سال پیش (64/36 درصد) برتری دارد. و همچنان با چند مجهول، به ویژه میزان ممتنع و به تعویق افتادن 21.95 درصد آرا که روز یکشنبه به ژان لوک ملانشون، نامزد شورشی رسید. این کمپین بین دو دور هیچ شباهتی به کارزار اول ندارد، که در سایه جنگ در اوکراین رخ داد و کاندیدای ریاست جمهوری را بسیار بسیج کرده بود.

7:30 صبح: برنامه نامزد این شنبه

انتظار می رود امانوئل مکرون این شنبه در مارسی برای اولین دیدار بزرگ بین دو دور برگزار شود. نامزد مورد علاقه در نظرسنجی ها قصد دارد تصویری از یک گردهمایی مردمی ارائه دهد: انتظار می رود چندین هزار نفر در فضایی عمداً آرام، بدون صندلی اما در زیر آفتاب موعود تابستانی قرار گیرند.

مارین لوپن صبح به Eure-et-Loir سفر خواهد کرد.

تظاهرات در سراسر فرانسه برای “نه” گفتن به راست افراطی سازماندهی شده است. جنبش Les Patriotes فلوریان فیلیپوت خواستار یک تظاهرات بزرگ ضد ماکرون برای آینده فرانسه، هنوز در پاریس است. در واقع، این یک تجمع در ساعت 3 بعد از ظهر، میدان Fontenoy، در منطقه 7 پاریس خواهد بود. نیکلاس دوپون آگنان به ویژه در آنجا انتظار می رود. نامزد Debout La France در دور اول حذف شد و در دور دوم به مارین لوپن رای داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *