انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه: والری پکرس، نامزد سابق، درخواست خود را برای کمک های مالی تکمیل می کند

در 10 آوریل، او تنها 4.78 درصد از آرا را در دور اول انتخابات ریاست جمهوری به دست آورده بود که “شخصاً تا پنج میلیون یورو بدهکار بود”.

اطرافیانش گفتند که والری پکرس که تا 31 مه فرصت داشت تا این بودجه را جمع آوری کند، 3.3 میلیون کمک مالی از افراد دریافت کرد. به این مبلغ 1.2 میلیون یورو کمک حزب او، Les Républicains، و همچنین 600000 یورو توسط دولت به دلیل امتیاز او زیر 5 درصد اضافه شده است که راه را برای بازپرداخت هزینه های مبارزات انتخاباتی او هموار می کند.

او یک روز پس از شکست خود درخواستی برای کمک های مالی راه اندازی کرده بود و سپس با استناد به “کسانی که عقاید خود را دارند” و همچنین کسانی را که “از ترس افراط، رای مفید دور اول را انتخاب کرده اند” دوباره درخواست خود را آغاز کرد.

نیکلا سارکوزی، رئیس سابق دولت، که در طول مبارزات انتخاباتی از او حمایت نکرده بود، مبلغ 2000 یورو کمک مالی کرد که توسط نامزد رد شد. اطرافیانش می گویند: “او صدقه نمی خواهد، بلکه همبستگی و دوستی می خواهد. او یک زن شرافتمند است.”

نتایج دور اول انتخابات ریاست جمهوری برای بسیاری از احزاب بسیار وحشیانه بود: به غیر از رئیس جمهور مستعفی امانوئل ماکرون – که مجدداً انتخاب شد – نامزدهای راست افراطی مارین لوپن و اریک زمور و همچنین نامزد حزب رادیکال. ژان لوک ملانشون را ترک کرد، هیچکس بیش از 5 درصد آرا را به دست نیاورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *