انتخابات ریاست جمهوری فرانسه 2022: در مارسی، امانوئل مکرون روی محیط زیست شرط بندی کرد تا مردم را دور هم جمع کند.

در تضاد قابل توجهی، رقیب او مارین لوپن، بار-تاباک شهر کوچکی در Eure-et-Loir را برای فراخوانی نیروها انتخاب کرده بود و به نوبه خود قول داده بود که به “آسیب پذیرترین افراد” کمک کند تا در 24 آوریل شنیده شوند. .

امانوئل ماکرون در زیر یک آفتاب تابستانی به خود کارت پستالی از مارسی برای نشست بزرگ خود بین دو دور پیشنهاد داد که در آن به طور طولانی در مورد اکولوژی و گرمایش جهانی صحبت کرد و گفت که پیام رای دهندگان را در دور اول “شنیده است”.

او در مقابل چند هزار نفری که در باغ فارو ایستاده بودند، گفت: “بی عملی، نه در خانه” و قول داد که برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای “دو برابر سریعتر” حرکت کند.

برای انجام این کار، او قول داد که “140 میلیون درخت بکارد” و یک نخست وزیر را “مسئول مستقیم برنامه ریزی زیست محیطی” منصوب کند، مفهومی که ژان لوک ملانشون دوست دارد.

دو وزیر در کنار این نخست وزیر سبز قرار خواهند گرفت. اولین کشور مسئول “برنامه ریزی انرژی” خواهد بود که “مأموریت تبدیل فرانسه به اولین کشور بزرگی است که از نفت، گاز و زغال سنگ خارج می شود”.

دومی به «برنامه ریزی اکولوژیکی سرزمینی» در زمینه حمل و نقل یا نوسازی مسکن می پردازد.

“بی کفایت و نسبت به آب و هوا”

وی در جلسه ای که کامل نبوده است، تاکید کرد: «سیاستی که من در پنج سال آینده دنبال خواهم کرد، زیست محیطی خواهد بود یا نخواهد بود».

امانوئل ماکرون با انتقاد از رقیب خود اعلام کرد که “حتی او نالایق نیز نسبت به اقلیم شکاک است”. وی ادامه داد: «انتخاب روشن است: راست افراطی یک پروژه مشکوک اقلیمی است که می‌خواهد توربین‌های بادی را از بین ببرد. جوانان ما، له یا علیه جمهوری ما».

امانوئل ماکرون چپ خود را خطاب می کرد، به ویژه رای دهندگان ژان لوک ملانشون (LFI) که در دور اول یکشنبه گذشته (31 درصد) در مارسی، تقریبا 9 امتیاز از رئیس جمهور مستعفی بالاتر بودند. اکولوژی نیز یکی از پایه های رأی ملانشون است که به ویژه برای جوانان جذابیت داشت.

در یادداشتی که روز شنبه از ژان منتشر شد، رای دهندگان ملانشون اجزای متمایز را گرد هم می آورد، اما به ویژه جوانان 18 تا 24 ساله که به گرمایش جهانی و «مبارزات فرهنگی جدید چپ»، به ویژه «فمینیسم» و «ضد نژادپرستی» توجه دارند. -بنیاد ژورس

نتایج رایزنی که رهبر چپ رادیکال با 310000 حامی خود برای دور دوم راه اندازی شده است، انتظار می رود عصر شنبه. رای ممتنع، رای سفید یا امانوئل مکرون؟ رهبر Insoumis خواستار “صدایی به خانم لوپن” شد.

آقای مکرون بار دیگر وعده “اختراع مجدد”، “نوسازی کامل” داد و گفت که می خواهد “انرژی خود را برای موفقیت دو برابر کند”.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *