انتخابات ریاست جمهوری فرانسه 2022: گزارشی مارین لوپن را به اختلاس از پول عمومی متهم می کند

بر اساس گزارش جدیدی که روز شنبه توسط Mediapart فاش شد و به آن تحویل شد، مارین لوپن (RN) و نزدیکانش توسط دفتر مبارزه با کلاهبرداری اروپا متهم به اختلاس حدود 600000 یورو از پول عمومی اروپا در دوران نمایندگی خود به عنوان نماینده پارلمان اروپا شدند. عدالت فرانسه در پاسخ به سوال خبرگزاری فرانسه، دفتر دادستانی پاریس تایید کرد که این گزارش را در 11 مارس دریافت کرده است که در حال حاضر در حال تجزیه و تحلیل است.

من رودولف بوسلوت، وکیل مارین لوپن که برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مبارزه می کند، به خبرگزاری فرانسه واکنش نشان داد: «از زمان بندی همیشه قوی درباره افشاگری و «ابزارسازی» آن شگفت زده شدم.

Me Bosselut همچنین می‌گوید که «از نحوه عملکرد اولاف (اداره مبارزه با تقلب اروپا)، بدون شخصیت متناقض» و «حقایق قدیمی بیش از ده سال» برای برخی نگران است.

مارین لوپن “به هیچ وجه توسط هیچ مقام قضایی فرانسه احضار نشده است” و همچنین ابراز تاسف کرد که نه او و نه موکلش گزارش نهایی را دریافت نکرده اند.

به گفته وی، تحقیقات اولاف از سال 2016 باز بوده و خانم لوپن در مارس 2021 از طریق پست مورد بازجویی قرار گرفت.

گزارش جدید اولاف، که مدیاپارت گزیده‌هایی از آن را منتشر می‌کند، مربوط به هزینه‌هایی است که گروه‌های سیاسی می‌توانند در چارچوب مأموریت خود به عنوان نماینده پارلمان اروپا استفاده کنند و مارین لوپن و نزدیکانش برای اهداف سیاسی ملی، هزینه‌های شخصی یا برای خدمات برای اتحادیه اروپا استفاده می‌کردند. بهره مندی از شرکت های تجاری نزدیک به رالی ملی و گروه پارلمانی راست افراطی اروپا ملت ها و آزادی ها (ENL).

اولاف مارین لوپن، سه نماینده سابق پارلمان اروپا – پدرش ژان ماری لوپن، همراه سابقش لوئیس آلیو و برونو گولنیش، عضو دفتر ملی RN – و ENL را درگیر می کند.

این دفتر آنها را به اختلاس حدود 600000 یورو متهم می کند که بازپرداخت آن را توصیه می کند. بر اساس این گزارش، کاندیدای راهپیمایی ملی در زمانی که نماینده پارلمان اروپا در سال‌های 2004 تا 2017 بود، شخصاً حدود 137000 یورو از پول عمومی پارلمان استراسبورگ را اختلاس کرده بود.

از ژوئن 2017، مارین لوپن نیز در تحقیقات انجام شده در پاریس به ظن مشاغل ساختگی دستیاران حزب در پارلمان اروپا تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است. وی به عنوان بخشی از این تحقیقات قضایی به “اختلاس از بیت المال” و “همدستی” در این جرم متهم شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *