اولین “اتاق مصرف کننده” برای مصرف ایمن مواد مخدر در بروکسل به زودی افتتاح می شود

اولین “اتاق مصرف کنندگان” بروکسل – فضایی که برای مصرف کنندگان مواد مخدر در نظر گرفته شده است تا مواد مخدر را به طور ایمن با دسترسی به اطلاعات مربوط به ترک مصرف کنند – سرانجام به زودی افتتاح می شود.

به گزارش Bruzz، برنامه‌هایی برای فضای کاربری کاهش ریسک برای اولین بار در جولای 2021 با افتتاحیه در نظر گرفته شده در دسامبر همان سال اعلام شد، اما این افتتاح بارها به تعویق افتاد.

در نهایت، تمام تشریفات درست است. برونو والکنیرز، سخنگوی asbl/vzw Transit گفت: «به محض اینکه آخرین تأییدیه صادر شد، ما فوراً باز خواهیم شد.

این سازمان غیرانتفاعی یکی از مؤسسات درگیر در فضای کاربری جدید کاهش ریسک است که در خیابان وورینگن در مرکز شهر با نام «دروازه» افتتاح خواهد شد.

افتتاح گیت در حال حاضر چهار ماه عقب افتاده است، اما سیمون واندام، سخنگوی وزیر بهداشت آلن مارون (اکولو)، می گوید که در چند روز آینده عملیاتی خواهد شد، زیرا «متون نهایی تایید شده و اسناد امضا خواهند شد. توسط وزرای مربوطه.

گیت نه تنها مکانی امن برای مصرف کنندگان مواد مخدر ارائه می دهد، بلکه به کسانی که به دنبال ترک آن هستند نیز کمک می کند.

«این نام به عمد انتخاب شده است. باید یک نماد باشد. از طریق این دروازه، افرادی که خود را در یک موقعیت آسیب پذیر می بینند می توانند به سمت چیزی بهتر گام بردارند.

مراقبت های پزشکی کامل به مصرف کنندگان مواد مخدر ارائه می شود

مردمی که در خیابان زندگی می کنند اغلب فاقد کارت شناسایی، امنیت اجتماعی و در نتیجه دسترسی به مراقبت های بهداشتی هستند. سلامتی در گیت از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین ما می‌خواهیم مراقبت کامل پزشکی را به همه ارائه دهیم.»

به گفته Valkeneers، فضاهای کاربری راه حلی برای بازار غیرقانونی که در آن مواد مخدر معامله می شود، نیست. «اما چه باید بکنیم؟ فقط بایستید و تماشا کنید یا کاری عملی برای ارائه راه حلی برای مبارزه با اعتیاد انجام دهید؟» او می گوید.

Valkeneers به ​​ارزیابی‌هایی از فضاهای کاربری در سراسر جهان اشاره کرد، که به گفته او ثابت می‌کند که هم از نظر بهبود نتایج سلامت و هم از نظر کاهش جرایم کوچک کار می‌کنند.

Valkeneers گفت: “اگر مصرف کنندگان مواد مخدر فضای امنی نداشته باشند، در خیابان استفاده می کنند که باعث ایجاد احساس ناامنی و ناامنی می شود.”

«در فضای کاربران، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی، پزشکان و مددکاران اجتماعی در دسترس هستند. ما همچنین به مصرف کنندگان در مورد خود مواد مخدر اطلاع می دهیم. این می تواند رابطه با مواد مخدر را تغییر دهد و به تغییر در خیابان تبدیل شود.»

بروکسل پس از لیژ دومین شهر بلژیک است که چنین فضایی را برای مصرف کنندگان مواد مخدر ایجاد کرده است. حدود 100 تاسیسات مشابه در سراسر اروپا وجود دارد.

عکس: Transit asbl/vzw

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *