اولین ماموریت تجاری بلژیک پس از کرونا به لندن می رود

از زمان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در 1 ژانویه 2021، تنش هایی بین لندن و بروکسل وجود داشته است. اینها بر موضوعاتی مانند حقوق ماهیگیری و پروتکل برگزیت ایرلند شمالی متمرکز شده اند. با وجود این تنش‌های مداوم، بلژیک مشتاق است تا روابط اقتصادی نزدیک خود با همسایگان خود در آن سوی دریای شمال را احیا کند.

در پایان نوامبر سال گذشته، نخست وزیر فدرال الکساندر دی کرو (لیبرال فلاندری) از لندن دیدن کرد و با بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا دیدار کرد. در پایان این دیدار، نخست وزیران هر دو بیانیه ای را امضا کردند که در آن بر اهمیت روابط دو کشور به ویژه در زمینه هایی مانند انتقال پایدار انرژی، بهداشت، داروسازی زیستی و امنیت تاکید شد.

علاوه بر پرنسس آسترید و جامبون نخست وزیر فلاندری، وزیر انرژی فدرال تین ون در استراتن (سبز فلاندری) به نمایندگی از وزیر امور خارجه فدرال سوفی ویلمس (لیبرال فرانسوی زبان) در لندن خواهد بود. وزیر اقتصاد فلاندری هیلد کرویتس (دموکرات مسیحی)، وزیر اقتصاد و تجارت خارجی والون، ویلی بورسوس (لیبرال) و وزیر امور خارجه بروکسل مسئول امور اروپا و بین المللی و تجارت خارجی پاسکال اسمت (سوسیالیست فلاندری) نیز در این نشست شرکت خواهند کرد. ماموریت تجاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *