اولین نسخه بلژیکی راهنمای رستوران غذا شامل 400 آدرس آشپزی است

در یک نام چیست؟ غذای خوب – ترکیبی از غذا و احساس – کلمه جادویی است که راهنمای آشپزی فرانسوی را که در سال 2000 تأسیس شد، القا می کند.

اکنون نسخه بلژیکی Fooding را راه‌اندازی کرده است که به زبان‌های فرانسوی و هلندی موجود است و 400 رستوران، رستوران‌های کوچک، بارها، فروشگاه‌های غذای مستقل و سایر غذاهای لذیذ را برجسته می‌کند.

اما این کتاب مقدس میشلن یا Gault&Millau نیست. این راهنمای بی‌احترامی‌تر به ردیابی خوشمزه‌ترین غذاها، نوشیدنی‌ها و محصولات اختصاص دارد که با شور و هیجان سرو می‌شوند و در عین حال در دسترس و در اکثر موارد مقرون به صرفه هستند.

از رستوران‌ها، کافه‌ها و بارها گرفته تا فروشگاه‌های تخصصی مواد غذایی و حتی مکان‌هایی برای اقامت، هدف آن‌ها نشان دادن طعم کامل چشم‌انداز آشپزی غنی و خلاقانه بلژیک است.

تیمی از غذاخوری‌های مستقل شهرها، شهرک‌ها و روستاها را در بروکسل، فلاندر و والونیا جستجو کردند تا 700 موسسه را قبل از انتخاب نهایی خود آزمایش کنند.

دسته ها و نکات کاربردی آموزنده و محاوره ای هستند. آن‌ها از نئوبیسترو، بلژیکی، مکان‌هایی برای دیدن یا داشتن کوکتل‌بارهای مجلل و ترکیبی تا میخانه‌ها، زیرزمین‌های شراب و آبجو و مکان‌های «احساس» (ترکیب حال‌وهوای خوب و غذا) هستند. همچنین پیشنهادات غذاهای جهانی زیادی وجود دارد.

دسته‌ای از سرآشپزهای ستاره میشلن در کنار آدرس‌هایی که غذاهای محلی را ارائه می‌دهند، ظاهر می‌شوند و از کلیشه‌های ملی اجتناب می‌کنند.

قبل از راهنمای فهرست، مجموعه‌ای از ویژگی‌ها بررسی می‌شود که جنبه‌های مختلف صحنه غذاخوری ملی را بررسی می‌کند، از نسخه‌های بلژیکی اسپاگ بول، غذاهای منطقه‌ای، رابطه عاشقانه با فریتکوت‌ها و جایی که می‌توان یک گیوز خوب تهیه کرد.

کریستین دابل و الیزابت دبورس در بروکسل_Fooding_©_Maurine_Toussaint-2 (1)

به گفته سردبیر الیزابت دبورس، برای اولین نسخه مهم بود که منحصر به فرد بودن ظروف و مکان ها در بلژیک را تداعی کند… اما متفاوت است.تصویر درست با مدیر تحریریه کریستین دولت).

روزنامه نگار بخش ویژه می گوید: «ما آنچه می خوریم – از جمله سیب زمینی سرخ کرده – به دلایل خاص و منحصر به فرد می خوریم… این چیزی است که می خواستم در این قسمت از مجله به اشتراک بگذارم.

ایده این بود که از ویژگی های آشپزی خود بدون توسل به کلیشه ها استقبال کنیم. من خودم بروکسل هستم و هیچ چیز بیشتر از دیدن غذاهای فرهنگی کشورم که به سیب زمینی سرخ کرده یا شکلات خلاصه شده است مرا آزار نمی دهد.

راهنمای غذای بلژیک 2023 به قیمت 20 یورو در کتابفروشی ها، روزنامه فروشی ها و در Delhaize (شریک اصلی آن) و همچنین از فروشگاه الکترونیکی آن به فروش می رسد. از سپتامبر، تمام توصیه های بلژیکی در وب سایت lefooding.com و برنامه فهرست می شود.

عکس ها: کریستین دابل و الیزابت دبورس © مورین توسن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *