اوکراین مدعی است که به نیروهای روسی در جزیره سرپنتس حمله کرده است

فرماندهی جنوبی ارتش اوکراین شامگاه سه شنبه در فیس بوک نوشت: «نیروهای ما حملاتی را به مواضع دشمن در جزیره مارها انجام دادند. وی افزود: تلفات روس ها در حال روشن شدن است.

روسیه تایید نکرده است که هیچ آتش سوزی به این جزیره رسیده است، جزیره ای که مدت کوتاهی پس از آغاز حمله به اوکراین در 24 فوریه کنترل آن را به دست گرفت.

این جزیره کوچک در دریای سیاه از زمان تبادل رادیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و در اولین روز درگیری، مرزبانان اوکراینی فریاد زدند “لعنت به تو، کشتی نظامی روسی!” به نمادی در اوکراین تبدیل شده است. به رزمناو روسی مسکوا که به آنها دستور تسلیم داد.

اندکی پس از این تبادل، کشتی جزیره را بمباران کرده بود و سربازان اوکراینی اسیر شده بودند. به گفته کیو، آنها بعداً در تبادل زندانی آزاد شدند.

ضبط این مبادله شفاهی به عنوان انگیزه ای برای مقاومت اوکراین عمل کرد، توهین مرزبانان حتی بر روی پلاکاردها در تظاهرات حمایتی در خارج از کشور و بر روی تمبرهای اوکراینی ظاهر شد.

به گزارش کیو، رزمناو مسکوا، گل سرسبد ناوگان دریای سیاه روسیه، در اواسط آوریل پس از اصابت موشک های اوکراینی غرق شد. مسکو نیز به نوبه خود مدعی شد که در اثر انفجار در هواپیما آسیب دیده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *