اوکراین: 50 غیرنظامی از کارخانه آزوفستال در ماریوپل تخلیه شدند

ورشچوک در تلگرام اعلام کرد: امروز موفق شدیم 50 زن، کودک و سالمند را از آزوفستال خارج کنیم، صبح فردا عملیات تخلیه را ادامه خواهیم داد.

او نیروهای روسی را متهم کرد که آتش‌بس را که مسکو در جریان تخلیه‌ها به طور مداوم «نقض» کرده‌اند. او گفت: «بنابراین تخلیه بسیار کند بود.

اوایل روز جمعه، هنگ آزوف، که از کارخانه بزرگ فولادسازی که آخرین جنگنده‌های اوکراینی از ماریوپل در آنجا مستقر هستند، دفاع می‌کند، نیروهای مسکو را متهم کرد که یکی از خودروهای این شرکت را که در عملیات تخلیه غیرنظامیان شرکت می‌کرد هدف قرار داده و یک سرباز را کشته است.

به گفته کیف، تخلیه‌ها تحت حمایت سازمان ملل و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) انجام می‌شود و آخر هفته گذشته آغاز شد و به نزدیک به 500 غیرنظامی اجازه فرار داده است.

به گفته شهرداری، سازمان ملل و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ بعد از ظهر پنجشنبه اعلام کردند که کاروان جدیدی را به آزوفستال فرستاده‌اند، جایی که همچنان صدها سرباز که بسیاری از آنها مجروح شده‌اند و ده‌ها غیرنظامی در آنجا هستند.

تصرف آزوفستال به مسکو اجازه می دهد تا مدعی کنترل کامل ماریوپل، بندری استراتژیک در منتهی الیه جنوبی دونباس شود که قبل از جنگ نزدیک به 500000 نفر جمعیت داشت اما دو ماه محاصره و بمباران ویران شده بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *