این مطالعه نشان می دهد که قیمت انرژی بلژیک به بالاترین میزان در اتحادیه اروپا افزایش می یابد

به گزارش VRT، خانوارهای بلژیکی طی سال گذشته شاهد افزایش بیش از هر جای دیگری در اتحادیه اروپا بوده اند.

آژانس اروپایی همکاری تنظیم‌کننده‌های انرژی (ACER) مطالعه‌ای را در روز جمعه منتشر کرد که نشان داد خانوارهای بروکسل بین فوریه 2021 تا فوریه 2022 شاهد افزایش 99 درصدی هزینه‌های انرژی (محاسبه بر اساس یوروسنت/کیلووات ساعت) بوده‌اند.

ACER قیمت انرژی را در تمامی 27 کشور عضو اتحادیه اروپا مقایسه کرد. مقایسه بین هزینه انرژی داخلی در فوریه 2021 و قیمتی که خانوارها مجبور بودند برای برق و گاز خود در فوریه 2022 افزایش دهند، انجام شد. ACER از قیمت پرداخت شده برای انرژی در هر یک از پایتخت های 27 کشور عضو اتحادیه اروپا هنگام ساخت استفاده کرد. مقایسه آن

این رقم برای بروکسل بسیار بالاتر از افزایش 64 درصدی در آمستردام و افزایش 13 درصدی هزینه انرژی برای خانوارهای پاریس بود. در همین حال، متوسط ​​افزایش قیمت خرده‌فروشی برق در کل اتحادیه اروپا 30 درصد افزایش یافت، متوسط ​​قیمت خرده‌فروشی گاز بین فوریه 2021 تا فوریه امسال 65 درصد افزایش یافت. از زمان اتمام مطالعه، قیمت انرژی به دلیل جنگ در اوکراین بیشتر افزایش یافته است.

ارقام ACER تصویری مشابه با آنچه در فوریه امسال در گزارش سالانه رصدخانه قیمت FPS Economy منتشر شد نشان می دهد که نشان می دهد قیمت محصولات انرژی در سراسر اروپا در سال 2021 افزایش یافته است، اما به طور متوسط ​​در بلژیک دو برابر سریعتر افزایش یافته است.

در کشورهای همسایه، قیمت انرژی به طور متوسط ​​10.9 درصد در سال افزایش یافته است (+10.1 درصد برای آلمان، +10.6 درصد برای فرانسه، +17.3 درصد برای هلند)، در حالی که قیمت ها در بلژیک به طور متوسط ​​22.4 درصد افزایش یافته است. .

تنها هفته گذشته، تنظیم کننده انرژی فلاندری VREG گزارش داد که طبق پیش بینی کمیسیون تنظیم مقررات برق و گاز بلژیک (CREG) برای سه ماهه اول سال 2022، قبوض گاز و برق برای خانوارهای بلژیکی در ماه آوریل به یک سطح بی سابقه افزایش یافت. CREG هشدار داد که قیمت ها می تواند “بسیار از بالاترین سطح تاریخی 2007-2008 قبل از بحران مالی فراتر رود.”

De Standaard گزارش داد خانوارهایی که قراردادهای انرژی آنها در ماه آوریل تمدید شده است، می توانند انتظار داشته باشند که قبض سالانه آنها به میانگین بی سابقه 1708 یورو افزایش یابد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *