بازسازی تونل لئوپولد دوم بسیار بیشتر از آنچه تصور می شد هزینه داشت

به گزارش برز، بازسازی و نگهداری تونل لئوپولد دوم در بروکسل، طولانی ترین تونل خودرو در کشور، حدود نیم میلیون یورو بیش از حد انتظار هزینه داشت. کار روی تونل که از 22 می به نام آنی کوردی بازیگر و خواننده بلژیکی تغییر نام خواهد داد، ابتدا 462 میلیون یورو تخمین زده شد، اما به گفته Brussels Mobility قیمت آن در نهایت به حدود 512 میلیون یورو رسید.

رقم اولیه زمانی تعیین شد که چهار سال پیش برنامه هایی برای نوسازی تونل لئوپولد دوم طراحی شد. این شامل بازسازی کامل به اضافه هزینه نگهداری تونل برای 25 سال آینده می شود. تعمیرات فوری تلقی می شد زیرا تونل در وضعیت بسیار بدی قرار داشت و در میان موارد دیگر منجر به ریزش آوار می شد.

پس از تکمیل کار در فوریه، بروکسل موبیلیتی شروع به ارزیابی پروژه کرد و اکنون نشان داده است که قیمت در نهایت بسیار گران‌تر است.

یکی از سخنگویان بروکسل موبیلیتی توضیح می دهد: «مانند هر پروژه بزرگ، تعدادی از مسائل پیش بینی نشده وجود داشت. به عنوان مثال، برای ایجاد یک خروجی اضطراری جدید باید یک امتداد 100 متری فاضلاب را جابجا کرد.» همچنین نشت هایی از سیستم فاضلاب در سطح سقف تونل که از ایستگاه مترو سیمونیس می آمد، وجود داشت.

چهار خروجی اضطراری برنامه ریزی شده در پارک الیزابت در کوکلبرگ نیز باید دوباره طراحی می شد که منجر به هزینه اضافی شد. در نهایت، پس از تجزیه و تحلیل بتن، مشخص شد که سطحی بزرگتر از آنچه در ابتدا تصور می شد، نیاز به حفاظت کاتدی دارد، تکنیکی که از خوردگی محافظت می کند.

طول این تونل 2600 متر است و روزانه حدود 60000 وسیله نقلیه از آن عبور می کنند. در جریان بازسازی، سطح جاده بازسازی شد، 17 خروجی اضطراری جدید نصب شد، تونل دارای تاسیسات فنی کاملاً جدید شد و ساختار تونل بازسازی شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *