بحران انرژی: Engie در بحبوحه گفتگوها درباره گسترش انرژی هسته ای سودهای کلانی را اعلام می کند

تامین‌کنندگان در نتیجه انفجار قیمت انرژی سود زیادی برده‌اند و بلژیک اکنون درخواست داده اطلاعات دقیقی از درآمد آنها دارد، زیرا این کشور به دنبال مذاکره برای تمدید دو راکتور هسته‌ای خود است.

به گزارش RTBF، ژان مارک نولت، رئیس حزب اکولو، گفت: «انجی در این بحران انرژی سودهای نامناسبی به دست می آورد.

Electrabel در سال 2021 بیش از 1.9 میلیارد یورو سود اعلام کرد و 1.244 میلیارد یورو سود به شرکت مادر خود، گروه فرانسوی Engie پرداخت کرد.

به همین ترتیب انتظار می‌رود که سال جاری نیز درآمدی بادآورده به همراه داشته باشد. در سه ماهه اول، Engie حاشیه ناخالص 4.6 میلیارد یورویی ایجاد کرد که 53 درصد نسبت به سال گذشته 3 میلیارد یورو برای مدت مشابه افزایش داشت. درآمدهای بلژیک بخش قابل توجهی از سود را تشکیل می داد.

وضعیت جدید بازار به شدت به نفع تامین کنندگان انرژی است که انرژی هسته ای و/یا انرژی های تجدیدپذیر را در مجموعه خود حساب می کنند. همچنین احتمالاً نقشی در مذاکرات در حال انجام و پیچیده برای معکوس کردن مرحله برنامه ریزی شده قطع انرژی هسته ای در بلژیک که شامل باز نگه داشتن دو رآکتور جدید این کشور است، ایفا کند.

اکولو می‌گوید که با توجه به حاشیه‌هایی که در حال حاضر توسط شرکت انرژی ایجاد می‌شود، لازم است درباره مالیات قابل توجهی دوباره مذاکره شود. اما Engie که قاطعانه گفته است که تمدید استفاده از راکتورها کار ساده‌ای نیست و به چارچوب زمانی پنج ساله نیاز دارد، از موضعی قوی در حال مذاکره است.

از جمله زمینه هایی که تامین کننده انرژی مایل به مذاکره مجدد است، شرایط توافق برچیدن و مدیریت زباله است.

در گزارش فصلی خود نوشت: «با توجه به مقیاس آن، این تمدید بالقوه نمایه ریسکی را ارائه می دهد که فراتر از فعالیت های عادی یک اپراتور خصوصی است.

بنابراین انجی تنها به عنوان بخشی از یک رویکرد متوازن به اشتراک گذاری ریسک، با یک چارچوب قانونی تعریف شده، باثبات و قابل دوام برای سرمایه گذاری مورد نیاز، از جمله چارچوبی روشن برای از رده خارج کردن و مدیریت زباله های هسته ای، در چنین پروژه ای شرکت می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *