بروکسل به دنبال پروژه هایی برای ترویج چندزبانگی در تجارت است

BeTalky، ابتکار منطقه بروکسل-پایتخت با هدف ترویج چندزبانگی در پایتخت بلژیک، امسال فراخوانی برای پروژه های جدید منتشر کرده است.

تمرکز سال 2022 بر مشاغل و افراد خوداشتغال است، با فراخوان پروژه که توسط انجمن تجاری Beci و دولت بروکسل مدیریت می شود.

وزیر Sven Gatz که مسئول ترویج چندزبانگی در منطقه بروکسل است، گفت: “با این فراخوان پروژه ما می خواهیم دنیای تجارت را تشویق کنیم تا در چندزبانگی سرمایه گذاری کنند.”

«زبان ارتباطات ارزشمند را تسهیل می‌کند و تماس‌ها را تحریک می‌کند. دانستن زبان ها افراد را ثروتمند و کنجکاو می کند. یک شرکت چند زبانه مشارکت فرهنگی بیشتر و تساهل گسترده‌تر را در محل کار تشویق می‌کند.»

تحقیقات نشان می‌دهد که عمدتاً ترکیبی از هلندی، فرانسوی و انگلیسی است که در دنیای تجارت بروکسل استفاده می‌شود و پرکاربردترین زبان‌ها فرانسوی و هلندی هستند.

استفاده از هر دو زبان تا حد زیادی مکمل یکدیگر است: سه چهارم شرکت های بروکسل حداقل از هر دو زبان برای ارتباط داخلی استفاده می کنند و از هر 10 شرکت، 9 شرکت این کار را برای ارتباط با دنیای خارج انجام می دهند.

انگلیسی برای ارتباطات بین المللی مهم است

در بیانیه دفتر گاتز آمده است: «این بدان معنا نیست که ما باید اهمیت زبان انگلیسی را به عنوان زبان ارتباطات بین‌المللی دست کم بگیریم: بیش از 80 درصد شرکت‌ها از آن برای ارتباطات خارجی استفاده می‌کنند».

بنابراین، انگلیسی نقش مهمی را برای شرکت‌های بروکسل ایفا می‌کند، اگرچه تنها در ترکیب با فرانسوی و هلندی.

دفتر وزیر با استناد به مطالعه کمیسیون اروپا که نشان داد 11 درصد از 2000 شرکت گفتند که حداقل یک قرارداد را به دلیل فقدان مهارت های زبانی در شرکت خود از دست داده اند، گفت که شرکت هایی که کارمندان چند زبانه کافی ندارند بازار خود را از دست داده و رقابتی کمتری دارند.

نیمی از این شرکت ها گفتند که در سال های آینده به مهارت های زبانی جدید نیاز دارند، وضعیتی که توسط انجمن تجاری Beci به رسمیت شناخته شده است.

برای سیاست تنوع که Beci سالهاست ترویج می کند، ما از شعار “تنوع به معنای عملکرد” ​​استفاده می کنیم. یان دی برابانتر، دبیر کل، گفت: این به یکسان در مورد سیاست چندزبانگی صدق می کند.

و اجازه دهید به همان اندازه جاه طلب باشیم: با دانش کافی فرانسوی و هلندی متوقف نمی شود. بگذارید چندفرهنگی بروکسل اهرمی باشد برای کارآفرینان و بازرگانان تا مخاطبان گسترده‌تری را مخاطب قرار دهند: به زبان انگلیسی، آلمانی یا هر زبان دیگری برای استقبال از همه، خدمت به همه و جذب استعدادهای مورد نیاز برای جذاب‌تر کردن بروکسل.»

فراخوان پروژه تا 30 ژوئن ادامه دارد و بودجه آن 200000 یورو است. سازمان ها می توانند تا سقف 30000 یورو درخواست ارسال کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *