بروکسل خواستار پروژه هایی برای رسیدگی به سوگیری جنسیتی در فضاهای عمومی است

فضای عمومی متعلق به همه است، اما در عمل هنوز به شدت تحت سلطه مردان است. بنابراین، شهر بروکسل به دنبال ابتکاراتی است که بر جنسیت و برنامه ریزی شهری متمرکز باشد. این یک فراخوان آزاد برای پروژه ها است: پیشنهادات می تواند از یک مداخله در یک میدان تا یک سری کارگاه های آموزشی متفاوت باشد. شهرداری بودجه 80000 یورویی را برای آن در نظر گرفته است.

همچنین بخوانید

بروکسل می خواهد بداند زنان چگونه دوچرخه سواری می کنند

شورای شهر به دنبال طرح‌هایی است که بتواند به شهر و سیاست‌گذاری به سمت رویکردی حساس به جنسیت در توسعه شهری رونق دهد.

تفاوت در استفاده از فضاهای عمومی در سنین پایین خود را نشان می دهد: “به بیان صریح، پسران تشویق می شوند که در بیرون بازی کنند و دختران در داخل با عروسک ها می مانند.” -وورویت).

طراحی فضای عمومی عمدتاً مطابق با نیازهای مردان است، مانند میادین با زمین ورزشی مرکزی. افراد می‌گویند: «دختران و زنان عمدتاً در بخش‌های حاشیه‌ای چنین میدان‌هایی جابجا می‌شوند و بنابراین به‌ندرت از کل فضا استفاده می‌کنند. این دسترسی و استفاده نابرابر از فضای عمومی با ادغام نکردن بعد جنسیتی در برنامه‌ریزی و توسعه شهر حفظ می‌شود». .

فراخوان پروژه ها باید این را تغییر دهد. پیشنهادات می تواند از مداخلات برنامه ریزی شهری تا کارگاه ها، سخنرانی ها و نمایشگاه ها باشد. لیدیا موتیبله، آلدرمن، می گوید: “به لطف این ابتکار، ما می خواهیم دست در دست هم با مردم بروکسل کار کنیم تا فضای عمومی برای همه به یک اندازه دلپذیر شود. ما می خواهیم بروکسل را به شهری پیشگام از نظر شمول و برابری تبدیل کنیم.” برای فرصت های برابر شهر بروکسل (PS).

شما می توانید پیشنهاد خود را تا 27 ژوئن ارسال کنید. در ابتدای شهریور ماه شورای شهر بر توزیع پول یارانه صحه می گذارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *