بروکسل شاهد شدیدترین افزایش هزینه های انرژی داخلی در بین پایتخت های اتحادیه اروپا بوده است

ACER قیمت انرژی را در تمامی 27 کشور عضو اتحادیه اروپا مقایسه کرد. مقایسه بین هزینه انرژی داخلی در فوریه 2021 و قیمتی که خانوارها مجبور بودند برای برق و گاز خود در فوریه 2022 افزایش دهند، انجام شد. ACER از قیمت پرداخت شده برای انرژی در هر یک از پایتخت های 27 کشور عضو اتحادیه اروپا هنگام ساخت استفاده کرد. مقایسه آن مطالعه ACER محاسبه کرد که خانوارهای بروکسل بین فوریه 2021 و فوریه 2022 شاهد افزایش 99 درصدی هزینه های انرژی (محاسبه بر واحد یورو بر کیلووات ساعت) بودند.

این بسیار بالاتر از افزایش 64 درصدی مشاهده شده در آمستردام و افزایش 13 درصدی هزینه انرژی برای خانوارها در پاریس است. در همین حال، میانگین افزایش قیمت خرده‌فروشی برق در اتحادیه اروپا به طور کلی 30 درصد افزایش یافت، متوسط ​​قیمت خرده‌فروشی گاز بین فوریه 2021 و فوریه 65 درصد افزایش یافت.

این مطالعه به دستور کمیسیون اروپا انجام شد. کمیسیون اروپا به آژانس دستور داد تا با جزئیات بیشتری به جوانب مثبت و منفی نحوه سازماندهی بازار عمده فروشی نگاه کند. همچنین از ACER خواسته شد تا توصیه هایی برای بهبود نحوه عملکرد بازار عمده فروشی ارائه دهد. از زمان اتمام مطالعه، قیمت انرژی به دلیل جنگ در اوکراین بیشتر افزایش یافته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *