بروکسل شرایط را برای ساخت مسیرهای دوچرخه سواری راحت می کند

ساخت مسیر دوچرخه سواری در بروکسل پس از تسهیل الزامات مجوز توسط دولت منطقه آسان تر خواهد بود.

در پی تصویب مجموعه ای از مصوبات معافیت های شهرسازی و مجوزهای مدت محدود، اکنون می توان مسیرهای دوچرخه سواری مشخص شده با ستون های نرم در معابر شهرداری بدون مجوز احداث کرد.

بروکسل به سرعت و کارایی نیاز دارد. پاسکال اسمت، وزیر امور شهر بروکسل در بخش برنامه ریزی شهری گفت: این روش های ساده زندگی را برای بسیاری از ساکنان شهر آسان تر می کند.

برداشتن نوار پارکینگ به منظور ساخت مسیر دوچرخه سواری نیز دیگر نیازی به مجوز نخواهد داشت.

دفتر Smet می گوید که در آینده، بسیاری از پروژه ها از مجوز برنامه ریزی معاف خواهند شد، عمدتاً پروژه هایی در مقیاس کوچک و پروژه هایی که شامل مجوزهایی با مدت زمان محدود هستند.

در بیانیه ای آمده است: «بنابراین دولت بخش بزرگی از برنامه ریزی شهری بروکسل را در زمینه پروژه های اجتماعی، مسکن، عایق کاری، دسترسی به فضاهای بیرونی برای ساکنان و چیدمان فضاهای عمومی بازطراحی می کند.

برای پروژه هایی که مشمول گزارش یا مطالعه اثرات زیست محیطی هستند، معافیت ها اعمال نخواهد شد.

اهداف در راستای حرکت خوب، طرح تحرک منطقه‌ای بروکسل، و قانون جدید توسعه شهری منطقه‌ای (RDR) زندگی خوب به عنوان مبنایی برای بازنویسی و ساده‌سازی این فرمان است که در حال حاضر در مرحله اول است.

اداری اضافی آرامش

تغییرات در قوانین شامل سایر تسهیلات برای پروژه های نیازمند مجوز می باشد.

اسمت توضیح داد: «از این به بعد، برای ساکنان بروکسل راحت‌تر خواهد بود که از خانه‌های خود برای حرفه‌های آزاد یا گذراندن دوره‌های خصوصی استفاده کنند.

پانل های خورشیدی و نقاشی های دیواری روی دیوارهای جانبی را می توان بدون مجوز ساخت. همین امر در مورد بالا بردن سقف برای عایق بندی آن نیز صدق می کند، مشروط بر اینکه GSV رعایت شود.

تغییرات دیگر در زمینه هایی مانند درختان با شاخه های بلند، سیستم های مدیریت آب، انرژی های تجدیدپذیر، مخابرات، سایت های ساختمانی و کارهای جاده ای است.

عکس: Pascal Smet.brussels

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *