بر اساس آخرین نظرسنجی، افراد بیشتری در بروکسل دوچرخه سواری را انتخاب می کنند

آخرین نظرسنجی از رصدخانه دوچرخه سواری Pro Velo نشان می دهد که تعداد افرادی که برای پیمایش در پایتخت بلژیک با دوچرخه انتخاب می کنند، افزایش یافته است.

الکه ون دن برانت، وزیر تحرک بروکسل گفت: «جامعه دوچرخه سواری بروکسل در حال رشد و تنوع است، و این چیز خوبی است.

دوچرخه سواری برای بسیاری از مردم مترادف با آزادی است. هدف ما ادامه ایجاد زیرساخت دوچرخه سواری ایمن و راحت است تا تعداد افرادی که دوچرخه سواری می کنند همچنان رو به افزایش باشد و همه بتوانند با خیال راحت به مقصد خود برسند.

Pro Velo از شمارش خودکار در مسیرهای دوچرخه‌سواری به‌علاوه شمارش دستی برای سنجش فعالیت دوچرخه‌سواری در شهر استفاده می‌کند.

آنها خاطرنشان کردند که در حالی که «سال 2020 با رونق باورنکردنی در دوچرخه‌سواری مشخص شد»، این بیماری همه‌گیر روی ارقام تأثیر داشت: «جریان‌های شلوغ صبحگاهی، که به صورت دستی توسط Pro Velo بین 8.00 و 9.00 اندازه‌گیری شد، در مقایسه با سال 2019، به صراحت کاهش یافته است. مربوط به دوره های قرنطینه تحمیل شده توسط بحران بهداشتی است.»

در حالی که این بیماری همه‌گیر از نظر تعداد دوچرخه‌سواران در جاده‌ها برای رفت‌وآمدهای کاری‌شان تلفات خود را به همراه داشت، این آمار برای سال 2021 10.5 درصد بیشتر از سال 2020 بود.

“این بدان معناست که روند صعودی که در اوایل دهه 2000 شروع شد – با وجود کاهش قابل توجه در سال 2020 ادامه دارد. بنابراین میانگین رشد سالانه از سال 2010 حدود 11٪ است.”

زنان، کودکان و دوچرخه های برقی بیشتر

با افزایش تعداد دوچرخه سواران، شکاف بین مردان و زنان دوچرخه سوار در حال کاهش است: زنان اکنون 42 درصد از دوچرخه سواران شهر را تشکیل می دهند.

انجمن دوچرخه سواری گفت: «از آغاز راه اندازی رصدخانه دوچرخه، نسبت زنان دوچرخه سوار به طور سیستماتیک افزایش یافته است.

در حالی که تعداد دوچرخه سوارانی که کلاه ایمنی استفاده می کنند از یک اقلیت در سال 2017 به 62 درصد در سال 2021 افزایش یافته است، زنان بیشتر از مردان از کلاه ایمنی استفاده می کنند. بروکسل در برخی مواقع درباره اجباری کردن کلاه ایمنی بحث کرده است، اما ون دن برانت مخالف است و می‌گوید که این امر نرخ رشد دوچرخه‌سواری را کاهش می‌دهد.

تعداد بیشتری از کودکان روی دوچرخه در بروکسل پیدا می‌شوند، اگرچه بیشتر توسط والدین یدک‌کشیده می‌شوند تا پشت فرمان.

از مجموع دوچرخه های شمارش شده، 19 درصد به وسایل حمل کودک مجهز بودند که 3 درصد بیشتر از سال 2020 بود. از این تعداد، 43 درصد دوچرخه های باری بودند که برای این منظور در نظر گرفته شده بودند (دوچرخه های باری خانوادگی)، در مقایسه با 36 درصد در سال 2020، 30. درصد در سال 2019 و تنها 12 درصد در سال 2018.

و اگرچه دوچرخه‌های برقی در پایتخت بلژیک اقلیت باقی می‌مانند و تنها 30 درصد هستند، این تعداد نشان دهنده افزایش 3 درصدی در تنها یک سال است.

آن لو روکس، سخنگوی پرو ولو، گفت: «تلاش‌های بیشتر و بیشتری در بروکسل برای جا دادن دوچرخه‌سواران انجام شده است، زیرساخت‌های بیشتر و بیشتری در سال‌های اخیر ساخته شده است، حتی اگر هنوز کار برای انجام دادن وجود داشته باشد».

“در همان ابتدای شمارش ما، برخورد با دوچرخه برقی بسیار نادرتر بود. امروزه مدل های زیادی با قیمت های مختلف وجود دارد. افراد بیشتری نیز تصمیم می‌گیرند با دوچرخه به محل کار خود بروند، زیرا متوجه می‌شوند که پس از طی چند کیلومتر مسافت، دوچرخه‌سواری برقی نسبت به دوچرخه‌های معمولی ارجحیت دارد.»

Le Roux همچنین از مشاهده افزایش تعداد زنانی که دوچرخه سواری را انتخاب می کنند خوشحال بود.

“این یک انتخاب برای زنان است – از مطالعات ما به نظر می رسد که آنها بیشتر با انگیزه رفاه و سلامتی خود هستند. دوچرخه سواری به وضوح ابزاری برای رفاه و پاسخ خوبی برای سلامتی است.

همچنین می‌توان از دوچرخه‌های بیشتری برای حمل بار یا حمل و نقل کودکان استفاده کرد. می دانیم که بسیاری از زنان صبح ها فرزندان خود را به مدرسه می برند و این خود آنها هستند که در خانواده به این وظیفه رسیدگی می کنند. این واقعیت که راه‌حل‌های دوچرخه‌سواری برای بردن کودکان به مدرسه وجود دارد، با دوچرخه‌های باری یا تجهیزات خاص، زنان را تشویق می‌کند که دوچرخه‌سواری کنند.»

ارقام کلیدی

86% دوچرخه های ایمن شده با قفل خوب (افزایش 6%)

30% سهم دوچرخه های برقی در مقایسه با 27 درصد در سال 2021 (3 درصد افزایش)

31% میانگین ضریب اشغال امکانات پارک دوچرخه در ایستگاه های مترو و قطار

9% سهم دوچرخه های باری

5% برچسب دوچرخه با mybike.brussels

75% دوچرخه مجهز به نور خوب

2% سهم ویلو! دوچرخه ها

9% سهم دوچرخه های تاشو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *