“بسیاری هنوز احساس ناامنی می کنند”: بلژیک در مورد پذیرش LGBTQ+ جدی می شود

دولت فدرال بلژیک 133 اقدام را برای یک کشور دوستدار LGBTQ+ اتخاذ کرده است، از جمله ممنوعیت درمان‌های تبدیلی و عملیات‌های بدون رضایت در مورد کودکان بین‌جنسیتی.

الکساندر دی کرو، نخست وزیر و سارا شلیتز، وزیر امور برابری جنسیتی و فرصت ها، طرح فدرال جدید را ارائه کردند که تا سال 2024 اجرا می شود. آنها تأکید کردند که اجرای آن، بلژیک را به سومین کشور اروپایی و پنجمین کشور در جهان تبدیل می کند که به طور رسمی درمان تبدیلی را ممنوع می کند.

تبدیل درمانی به شیوه های مختلفی اشاره دارد که برای “درمان” همجنس گرایی افراد در نظر گرفته شده است، به این معنی که این بیماری است که می تواند و باید از نظر بالینی درمان شود.

“عشق عشق است. هر کس بدون توجه به گرایش جنسی یا جنسیتی باید بتواند خودش باشد.» با این حال، بسیاری هنوز از نظر جسمی و روانی احساس ناامنی می کنند.

این طرح 133 اقدامی که با همکاری جامعه مدنی و 10 وزیر و وزیر امور خارجه تهیه شده است، با هدف تقویت ایمنی افراد لزبین، همجنس‌گرا، دوجنس‌گرا، ترنس‌جندر، دگرباشان، اینترسکس و غیرجنس‌گرایان همراه با هرکسی که با دگرجنس‌گرایان و دگرجنس‌گرایان هم‌زبانی ندارد، طراحی شده است. هنجارهای cisgender، در تلاش برای حرکت به سمت فراگیری بیشتر.

این طرح که به چهار محور استراتژیک (دانش و اطلاعات، پالیسی شمول، رفاه و سلامت و ضد تبعیض) تقسیم می شود، در وزارتخانه های دادگستری، کشور، امور خارجه، همکاری انکشافی، خدمات ملکی، پناهندگی و مهاجرت تطبیق می شود. فرصت های برابر، تحرک، سلامت و کار.

دی کرو تأکید کرد: «این یک تلاش جمعی برای موضوعی است که به طور گسترده در خط مشی ما گنجانده شده است».

علاوه بر ممنوعیت کلی تبدیل درمانی، دولت فدرال در نظر دارد عملیات غیرضروری و بدون رضایت را بر روی کودکان بین‌جنسی ممنوع کند و دسترسی افراد LGBTQIA به مراقبت‌های بهداشتی را بهبود بخشد، که هنوز به دلیل بی‌اعتمادی و ناراحتی نسبت به حرفه پزشکی با مشکل مواجه است. و همچنین عدم آگاهی کارکنان مراقبت های بهداشتی نسبت به این گروه خاص از بیماران.

آنا دورویه، هماهنگ‌کننده Prisme، فدراسیون والون انجمن‌های LGBTQ+، گفت: «بلژیک خوب کار می‌کند، اما می‌تواند حتی بهتر از این هم عمل کند.

اقدامات دیگر عبارتند از رویکرد سختگیرانه تر به جرایم ناشی از نفرت و سخنان مشوق تنفر علیه افراد LGBTQ+، از جمله تدوین انگیزه نفرت به عنوان یک عامل تشدید کننده در همه جرایم در قانون کیفری.

آستانه گزارش جنایات نیز حذف خواهد شد و دولت می خواهد نقش مرکز فرصت های برابر UNIA را تقویت کند تا بتوان به شکایات مربوط به تبعیض جنسی به طور مؤثرتری رسیدگی کرد.

بلژیک یکی از معدود کشورهایی است که همجنس گرایی در آن جرم انگاری نشده است. ما همیشه در بین کشورهای پیشرفته در این زمینه بوده ایم. “اما این یک مبارزه ابدی است، کار هرگز تمام نمی شود.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *