بلژیکی ها در حال افزایش تقاضا برای دورکاری می کنند، کارفرمایان با خوشحالی از آن پیروی می کنند

بر اساس نظرسنجی اخیر شرکت اروپایی منابع انسانی SD Worx، تنها اقلیت (5.1٪) از کارمندان بلژیکی مایل به رفت و آمد روزانه هستند و کارفرمایان بلژیکی در بین 10 کشور اروپایی بیشترین باز را برای دورکاری دارند.

اکثریت بلژیکی ها ترجیح می دهند اگر ماهیت کار اجازه می دهد، دو یا سه روز از خانه کار کنند.

این امر آنها را با ایتالیایی‌ها، آلمانی‌ها و سوئدی‌ها در نگرش اروپایی‌ها نسبت به دورکاری تقریباً در وسط قرار می‌دهد. اسپانیایی‌ها در کنار فنلاندی‌ها و بریتانیایی‌ها بیشتر تمایل دارند از خانه کار کنند.

اما بلژیک بالاترین امتیاز را در مورد کارفرمایان ارائه گزینه های دورکاری به دست آورد، به طوری که 46 درصد از کارگران بلژیکی گزارش دادند که این انعطاف پذیری را دارند.

کاتلین جاکوبز از SD Worx، با توصیه به شرکت‌ها برای انعطاف پذیری در سیاست‌های دفتر خود و در نظر گرفتن خواسته‌های کارمندان، گفت: «اگر مجبورید تمام روز را به تنهایی روی یک فایل کار کنید یا به ایمیل‌ها پاسخ دهید، هیچ فایده‌ای برای آمدن به دفتر وجود ندارد. .

“ما در یک نقطه عطف هستیم. همانطور که تحقیقات ما نشان می دهد “یکی برای همه” وجود ندارد. انعطاف پذیری از نظر ساعات کاری، زمان و روش کار در “پنج دلیل اصلی” برای انتخاب یک سازمان است. و متعهد ماندن، هم برای کارمندان و هم برای کارفرمایان.»

تفاوت در ترجیحات کار از خانه بلژیکی ها

در این نظرسنجی از 10000 کارمند در 10 کشور اروپایی، از جمله 1098 بلژیکی، در مورد ترجیحات و نظرات آنها در مورد کار از خانه سوال شد.

نتایج به جزییاتی از جمله اینکه دقیقاً چه زمانی بلژیکی ها ترجیح می دهند از خانه کار کنند، با اکثریت آنها جمعه را به عنوان روز مورد علاقه خود انتخاب می کنند و پس از آن دوشنبه و چهارشنبه را انتخاب می کنند.

پاسخ دهندگان گفتند که مزایا بر معایب آن بیشتر است: نه تنها از نظر تعادل بهتر بین کار و زندگی (مزیت ذکر شده توسط 79٪)، بلکه از نظر افزایش بهره وری برای وظایف فردی (66٪) و همکاری با دیگران (60٪).

بیش از چهار نفر از هر ده بلژیکی (43٪) گفتند که ماهیت کارشان به آنها اجازه می دهد تا از راه دور کار کنند.

اما دورکاری بدون نقص نیست: 54 درصد از افراد مورد بررسی گفتند که گاهی اوقات فشار می‌آورند تا همیشه در دسترس باشند، 24 درصد کنترل بیشتری را از سوی مدیر خود تجربه می‌کنند، 20 درصد مشکلات سلامت روان بیشتری را تجربه می‌کنند و 34 درصد می‌گویند که آنها ارتباط اجتماعی را از دست می‌دهند. با همکاران

جیکوبز گفت: «کارفرمایان با یک معمای چالش برانگیز با تیم خود مواجه می شوند تا اطمینان حاصل کنند که توجه کافی برای استقلال بیشتر از یک سو و ارتباط در یک تیم از سوی دیگر وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *