بلژیک با ممنوعیت تبلیغات قمار “پیشگام در اروپا” است

به دنبال تصمیم معاون نخست وزیر و وزیر دادگستری بلژیک، وینسنت ون کوئیکنبورن، تبلیغات قمار را ممنوع خواهد کرد.

Van Quickenborne پیشنهادی ارائه کرد که به شدت بیشتر انواع تبلیغات قمار را محدود و ممنوع می کند، از جمله تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، تبلیغات و تبلیغات ویدئویی در وب سایت ها و پلت فرم های رسانه های اجتماعی، تبلیغات در مجلات یا روزنامه ها، پوسترها در مکان های عمومی و تبلیغات شخصی از طریق پست، پیامک. یا رسانه های اجتماعی

وزیر امور خارجه در بیانیه ای توضیح داد: «فلسفه این است که تنها افرادی که می خواهند قمار کنند و به طور فعال به دنبال اطلاعات در مورد قمار هستند، در آینده با تبلیغات قمار مواجه خواهند شد.

بر اساس گزارش مرکز تخصصی ترک اعتیاد فلاندری، بیش از 100000 قمارباز فعال در بلژیک به اختلال قمار مبتلا هستند و یک سوم آنها اعتیاد جدی دارند.

این «قماربازان مشکل‌دار» تا 40 درصد از گردش مالی شرکت‌های قمار را تأمین مالی می‌کنند، که به گفته ون کوئیکن‌بورن به این معناست که سود صنعت میلیارد یورویی «از پشت افراد معتاد به دست می‌آید».

وزیر قبلاً قمار را در بلژیک به روش‌های دیگری از جمله تشدید قوانین شرط‌بندی ورزشی و سایر اشکال قمار که در روزنامه‌فروشی‌ها انجام می‌شود، سرکوب کرده است.

تبلیغات قمار نیز اعتیاد را در بین جوانان تشویق می کند

«صنعت قمار در کشور ما به ضرر افراد معتاد به قمار سود هر چه بیشتر می کند. هر روز تبلیغات قمار از هر طرف به سمت ما شلیک می شود و این اعتیاد را در بین جوانان تشویق می کند.

او به فهرست رو به رشد افراد در فهرست به اصطلاح EPIS اشاره کرد، ثبتی که به معنای محرومیت آنها از کازینوها و مؤسسات قمار به دلیل اعتیاد است. افراد می توانند توسط یک قاضی در لیست قرار گیرند، اما بسیاری از آنها درخواست می کنند که به میل خود آنها را اضافه کنند.

تعداد افرادی که داوطلبانه به خود اجازه داده اند در فهرست افراد مستثنی شده کمیسیون قمار قرار بگیرند نسبت به سال 2014 70 درصد افزایش یافته است.

برای آنها، آسیب معمولاً قبلاً وارد شده است، با پیامدهای مالی، روانی و اجتماعی عظیم. به همین دلیل است که ما تبلیغات قمار را به شدت محدود می کنیم.

مقررات جدید برای مبارزه با “عادی سازی” قمار، به ویژه در مورد تبلیغاتی که افراد زیر سن قانونی را هدف قرار می دهد، در نظر گرفته شده است.

شرکت‌های قمار همچنان مجاز خواهند بود در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود تبلیغ کنند، اما بدون امکان تعامل و با پیام‌های ویدیویی محدود به پنج ثانیه.

همچنین پس از وارد کردن عبارات جستجویی مرتبط با قمار، به آنها اجازه داده می‌شود که در داخل مؤسسات بازی فیزیکی و در یک صفحه وب با نتایج جستجو تبلیغ کنند.

حمایت مالی ورزشی ناپدید می شود و از اول ژانویه 2025 به طور کامل ممنوع می شود و در این بین چندین اقدام انتقالی وجود دارد.

فرمان سلطنتی علاوه بر فهرست اشکال ممنوع و مجاز تبلیغات، تعدادی از قوانین اخلاقی کلی را نیز تعیین می‌کند که اشکال تبلیغات قمار که هنوز مجاز هستند باید از آنها پیروی کنند: به عنوان مثال، در تبلیغات قمار نباید از “اشخاص حقیقی” استفاده شود. (به معنای افراد واقعی، معمولاً افراد مشهور وقتی صحبت از تبلیغات قانونی می شود) یا شخصیت های ساختگی.

دفتر وزیر توضیح داد: «بالاخره، شخصیت‌های شناخته شده مانند ورزشکاران، بازیگران یا تأثیرگذاران تصویر مثبت خاصی از قمار را منتقل می‌کنند.

تخلف از این فرمان می تواند منجر به جریمه های اداری از سوی کمیسیون بازی و/یا پیگرد کیفری با جریمه نقدی و مجازات زندان به عنوان مجازات شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *