بلژیک برای ممنوعیت تبدیل درمانی برای افراد LGBTQI+ تلاش می کند

به گزارش RTBF، سارا شلیتز، وزیر خارجه بلژیک برای برابری جنسیتی، فرصت های برابر و تنوع، در حال حاضر در حال کار بر روی ممنوعیت درمان های تبدیلی در بلژیک است.

به اصطلاح «درمان‌های تبدیلی» شیوه‌هایی هستند که هدفشان تغییر، سرکوب یا حذف گرایش جنسی، هویت جنسیتی یا بیان جنسیتی افراد LGBTQI+ است. این اعمال از روان درمانی و شوک الکتریکی گرفته تا ضرب و شتم و حتی «تجاوز به عنف اصلاحی» را شامل می شود. آنها می توانند در زمینه های مذهبی، پزشکی، فرقه ای، چه از طریق اقوام و چه از طریق افراد شبه حرفه ای انجام شوند و عواقب گسترده ای بر افرادی داشته باشند که بر روی آنها انجام می شود.

این ممنوعیت به دنبال قطعنامه پارلمان اروپا خواهد بود که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می خواهد تا قوانینی را برای پایان دادن به این شیوه های تبدیل در اسرع وقت ارائه کنند. اخیرا آلمان و فرانسه جرم انگاری این اقدامات را معرفی کردند. خارج از اتحادیه اروپا، اسرائیل و کانادا نیز آنها را ممنوع می کنند.

سارا شلیتز در بیانیه خود که روز چهارشنبه منتشر شد گفت: “این ممنوعیت اقدامی قوی برای محافظت از قربانیان در برابر این خشونت نمادین، روانی و گاهی فیزیکی است.” بیمار نیستند نباید درمان شوند.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *