بلژیک روند فروش آنلاین را از دست داد، یعنی سودهای از دست رفته و مشاغل از دست رفته

بر اساس مطالعه‌ای که از سوی فدراسیون شرکت‌ها در بلژیک (FEB) انجام شد، بلژیک موج رشد فروش آنلاین را در دهه گذشته از دست داد و منجر به از دست دادن میلیاردها یورو و هزاران شغل شد.

این مطالعه نشان داد که این کشور 0.3 امتیاز از رشد تولید ناخالص داخلی سالانه بین سال‌های 2012 و 2019 را با عدم ورود سریع به قطار فروش آنلاین از دست داد و بخش عمده‌ای از سود خرید آنلاین را به شرکت‌هایی مانند Amazon.fr در فرانسه، Bol.com در فرانسه از دست داد. هلند و زالاندو در آلمان.

علاوه بر پتانسیل رشد تولید ناخالص داخلی از دست رفته، FEB تخمین زد که بلژیک در بازه زمانی هفت ساله سالانه 1 میلیارد یورو و 6000 شغل را از دست داده است که در مجموع 7 میلیارد یورو برای اقتصاد و 42000 شغل برای بازار کار است. گزارش ها.

خرید آنلاین در طول همه‌گیری و تعطیلی‌های مرتبط با آن رونق گرفت، که بسیاری از مصرف‌کنندگان را مجبور کرد به فروشگاه‌های اینترنتی روی بیاورند. اما بلژیک این رشد را از دست داد.

ادوارد روزنز، اقتصاددان ارشد در FEB گفت: «ما با مشاهده تحول ارزش افزوده بخش تجارت، حمل و نقل و پذیرایی که مجموعاً 18 درصد از اقتصاد ما را تشکیل می دهند، بین سال های 2008 و 2021 به این نتیجه و این ارقام رسیدیم.

سپس رشد این فعالیت‌ها را با هلند، آلمان و فرانسه مقایسه کردیم: ارزش این سه بخش در هلند 23 درصد، در آلمان 10 درصد و در فرانسه 5 درصد افزایش یافت. از سوی دیگر در بلژیک 2 درصد کاهش یافت.

FEB می گوید که کاهش بلژیک در این بخش بدون شک ناشی از رشد ناکافی در بخش تجارت الکترونیک است، به ویژه به این دلیل که «از سال 2008، حجم فروش از راه دور در اروپا 220 درصد افزایش یافته است، در حالی که بخش خرده فروشی به طور کلی تنها رشد کرده است. 15.6 درصد.

مصرف کنندگان در بلژیک خرید آنلاین به طور فزاینده ای

آنها خاطرنشان می کنند که در مدت مشابه، تقاضای بلژیک برای کالاها و خدماتی که به صورت آنلاین به فروش می رسد 293٪ افزایش یافته است، «این اثبات می کند که مصرف کنندگان این کشور، حتی اگر در پذیرش این ایده کند بوده اند، در نهایت ثابت کرده اند که به الکترونیک علاقه دارند. تجارت.”

اما خرده‌فروشان بلژیکی کسانی نبودند که از این تقاضای فزاینده استفاده کردند: بر اساس مطالعه FEB، بین سال‌های 2009 و 2019، حجم مبادلات فروشندگان بلژیکی تنها 95 درصد افزایش یافت.

در همین حال، فروشندگان آلمانی شاهد رشد 269٪ و برای فروشندگان هلندی این رقم 253٪ بود.

نه تنها رشد عرضه در بلژیک نسبت به کشورهای همسایه ما کمتر است، بلکه سهم فروش از راه دور در کل تجارت خرده‌فروشی نیز در بلژیک پایین‌ترین است: کمتر از 3 درصد در مقایسه با 12 درصد در آلمان و 10 درصد در کشور. هلند، FEB گفت.

آنها همچنین خاطرنشان کردند که ارزش افزوده تجارت الکترونیک تنها 95 درصد در بلژیک افزایش یافته است، در حالی که در آلمان 269 درصد و در هلند 253 درصد افزایش یافته است.

شرکت های بلژیکی در مقایسه با همسایگان کمتر رقابتی هستند

دو دلیل عمده وجود دارد که چرا شرکت‌های بلژیکی تا حد زیادی از سود بادآورده تجارت الکترونیک غافل شدند: قیمت‌های جذاب کمتر و (کمی) زمان تحویل طولانی‌تر نسبت به فروشگاه‌های آنلاین خارجی.

روزنس توضیح داد: اولین نقطه ضعف، قیمت، با 15 درصد بیشتر هزینه دستمزد در بلژیک در مقایسه با میانگین فرانسه، هلند و آلمان توضیح داده می شود.

دومی به دلیل کار شبانه است که از ساعت 22:00 شروع می شود و برای کار در این شیفت های بعدی بین 25 تا 40 درصد مکمل های مزدی دریافت می کند. در هلند، هزینه اضافی کار شبانه تنها 3 تا 5 درصد است.

FEB می‌گوید مشتاقانه منتظر اجرای اصلاحات بازار کار دولت فدرال است که انعطاف‌پذیری بیشتری را در کار از ساعت 20:00 تا نیمه‌شب و آزمایش‌های آزمایشی با کارگران داوطلب، شرکت به شرکت فراهم می‌کند.

آنها همچنین حمایت قاطع خود را از کاهش دستمزدها در مقایسه با کشورهای همسایه ابراز کردند.

روزنز گفت: «این نقص از 16 درصد به 10 درصد کاهش یافته است، اما به دلیل چهار شاخص سازی در تنها 9 ماه، انتظار داریم تا پایان سال 2023 با فرانسه، هلند و آلمان فاصله 15 درصدی داشته باشیم.

اما اتحادیه‌های کارگری عمدتاً نسبت به برنامه‌هایی برای کاهش غرامت برای کسانی که شیفت‌های شب می‌گیرند، و به‌ویژه در مورد کاهش دستمزد تردید دارند.

دلفین لاتاویک، دبیر ملی اتحادیه بازرگانی CNE توضیح داد: “برای ما، مشاوره اجتماعی در مورد کار عصرانه ضروری خواهد بود، که ما مخالف آن نیستیم.” «در واقع، مسئله فقط حقوق اضافی نیست، بلکه بحث سلامتی نیز هست. این نیاز به حمایت دارد.»

با این حال، خرده فروشان بلژیکی که به دنبال پیوستن به جنبش تجارت الکترونیک هستند، اکنون جایگاه قابل توجهی را از دست داده اند، زیرا این کار را زودتر انجام نداده اند.

کسانی که امروز قصد ورود به آن را دارند باید به مصاف غول های جا افتاده ای مانند آمازون، بول و زالاندو بروند.

عکس: مرکز توزیع Coolblue Tilburg، هلند © Belga/Kristof Van Akkom

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *