بلژیک طرح جدیدی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر ارائه می کند

بلژیک به دنبال مقابله با موضوع قاچاق مواد مخدر در این کشور – به ویژه در شهر و بندر آنتورپ – با یک کمیسر جدید، پلیس بیشتر و بررسی های بیشتر مواد مخدر است.

به گزارش RTBF، بندر آنتورپ که به دلیل نزدیکی مرکزی بین دو نیمه کره زمین یکی از بزرگترین مراکز کوکائین در جهان است، 100 افسر پلیس جدید خواهد داشت.

مواد مخدر برای ماه‌ها نگرانی اصلی دولت فدرال بوده است، به طوری که آنتورپ به دلیل قاچاق غیرقانونی و اخیراً قتل یک دختر در محله مرکسم مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر دادگستری وینسنت ون کویکنبورن (Open VLD) نیز به دلیل تهدید آدم ربایی چندین بار مجبور شد تحت حفاظت پلیس قرار گیرد.

هفته گذشته یک شورای امنیت ملی برای بحث در مورد مجموعه ای از اقداماتی که برای مبارزه بیشتر با قاچاق مواد مخدر، عمدتاً در آنتورپ اتخاذ می شود، تشکیل شد.

طرح جدید مواد مخدر شامل تقویت پلیس بندر با 100 افسر جدید در کوتاه مدت و 100 افسر دیگر در کل شهر است. این بندر همچنین شاهد غربالگری بهتری از پرسنل بندر و کانتینرهایی است که ریسک بالایی دارند.

بارت دی وور، شهردار آنتورپ، گفت که از اینکه می بیند در نهایت تصمیمات مشخصی توسط شورای امنیت ملی گرفته شده است، خوشحال است، اما او همچنان در مورد منابع اضافی پلیس تردید دارد.

دی وور گفت: «اگر منابع واقعاً در بودجه پیش بینی شده باشد، من آن را باور خواهم کرد.

الکساندر دی کرو، نخست وزیر، در اظهارات خود به نظر می رسید که اظهارات دو وور را مشخص کرده است: «مبارزه با قاچاق کوکائین نیازمند رویکردی جهانی است که در آن همه همکاری کنند. اکنون دیگر زمان شکایت نیست.»

این ون ویمرش، دادستان کل هال ویلورد، کمیسر ملی مواد مخدر مسئول هماهنگی مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر در بلژیک خواهد بود.

ون ویمرش با وزرای دادگستری، امور داخلی، بهداشت و دارایی همکاری خواهد کرد و از نزدیک با مقامات فدرال، منطقه ای و محلی همکاری خواهد کرد. او به طور منظم به شورای امنیت ملی گزارش خواهد داد.

ون ویمرش به دو زبان هلندی و فرانسوی مسلط است و قبل از اینکه سخنگوی دفتر دادستانی بروکسل و سپس دادستان عمومی Hal-Vilvoorde در ناحیه قضایی بروکسل شود، قاضی جوانان بود.

اما چالشی که او با آن روبرو است بزرگ است: آنتورپ، دومین بندر بزرگ اروپا، نقطه اصلی ورود کوکائین به اروپا است.

تنها در سال گذشته 110 تن کوکائین در آنجا کشف و ضبط شد. بندر روتردام در نزدیکی آن با مشکلات مشابهی روبرو است، به همین دلیل است که بلژیک و هلند به همراه پنج شرکت بزرگ کشتیرانی که از هر دو بندر ترانزیتی می کنند، توافق نامه ای را برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر امضا کرده اند.

“ما باید عمل کنیم. ون ویمرش گفت تمامیت کشور ما در خطر است. ما باید جنایتکاران را در جایی که به دردشان می‌خورد ضربه بزنیم: دارایی، پول و سرمایه‌گذاری‌هایشان.»

کانتینرهای “هوشمند” در هر دو بندر قرار خواهند گرفت، که باید حمل دارو را دشوارتر کند.

ون کوئیکن‌بورن توضیح داد: «آنها باز شدن یک در، تغییر دما را تشخیص می‌دهند و نشانه‌هایی درباره داروهای داخل آن نشان می‌دهند.

اما هیچ کس با عینک های رز رنگ به وضعیت نگاه نمی کند. این دو بندر برای هر محموله‌ای که از نیمکره‌های شرقی به نیمکره‌های غربی سفر می‌کند، کلیدی هستند، و تا زمانی که تقاضا برای مواد مخدر وجود داشته باشد (که اغلب در نیمکره شرقی در مکان‌هایی مانند آمریکای مرکزی و جنوبی ساخته می‌شود)، وجود خواهد داشت. تقاضا برای ارسال آن به خارج از کشور

ما هرگز در جنگ علیه پیروز نخواهیم شد [drugs]دی وور گفت، اما ما باید جرایم مواد مخدر را تا حد قابل قبولی کاهش دهیم.

یک مطالعه 10 ساله که در 79 شهر انجام شد، مشخص کرد که آنتورپ اکنون مرکز قاچاق اروپا است، تا حدی با نمونه‌برداری از ادرار از تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب آنتورپ، که در آن کوکائین قابل شناسایی است.

ناتان ون ویچلن، محقق در مرکز سم شناسی دانشگاه آنتورپ توضیح داد: «این مطالعه ای است که همه بدون اینکه بدانند در آن شرکت می کنند.

این به ما امکان می‌دهد داده‌هایی را در مورد تعداد زیادی از مردم جمع‌آوری کنیم، که تصویر بسیار نماینده‌ای از جامعه به ما می‌دهد.»

اندازه گیری هایی که همزمان با استفاده از روش مشابه در شهرهای دیگر انجام می شود، نقشه دقیقی از مصرف کوکائین در سراسر اروپا ارائه می دهد.

در سال 2021، آخرین سال کامل اندازه‌گیری، غلظت روزانه کوکائین اندازه‌گیری شده در تصفیه‌خانه فاضلاب آنتورپ-جنوب بسیار بالاتر از غلظت‌های مشاهده‌شده در شهرهای دیگر است.

ون ویچلن گفت: «اگر به نتایج 10 سال گذشته نگاه کنید، آنتورپ در روزها یا هفته‌هایی که اندازه‌گیری می‌کردیم، بالاترین غلظت را دارد.

آنتورپ از سایر شهرهای بزرگ مانند آمستردام، بارسلونا و پاریس جلوتر است و بروکسل پنجمین شهر در این رتبه بندی است که حدود نیمی از آنتورپ را اندازه گیری می کند.

ون ویچلن گفت که همه‌گیری مطمئناً روی داده‌ها تأثیر داشته است، «اما یک ثابت وجود دارد: غلظت‌های اندازه‌گیری شده در آنتورپ جنوبی همیشه از سال 2011 در صدر رتبه‌بندی شهرهای شرکت‌کننده بوده است».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *