“بلژیک فردا”: دولت فدرال خواستار نظرات در مورد آزادی های مدنی و رهبری است

ابتکار جدید دولت فدرال بلژیک با هدف جمع آوری نظرات در مورد تعدادی از موضوعات مرتبط با ساختار و دموکراسی کشور است. این برای همه شهروندان و ساکنان بلژیک بالای 16 سال باز است.

نظرات از یک پلتفرم – در دسترس به سه زبان رسمی کشور هلندی، فرانسوی و آلمانی – جمع‌آوری می‌شود که در آن ابتدا به کاربران درباره یک موضوع توضیح داده می‌شود و سپس به صفحه‌ای هدایت می‌شوند که در آن می‌توانند ایده‌هایی را برای حل چالش‌های مرتبط ارائه دهند.

این وب سایت توضیح می دهد: “هدف این پلت فرم این است که به شهروندان، جامعه مدنی، جهان دانشگاهی و مقامات محلی فرصتی بدهد تا نظرات خود را در مورد تعدادی از موضوعات مرتبط با ساختار دولتی و دموکراسی ما بیان کنند.”

این پلتفرم نتیجه توافقنامه ائتلافی از 30 سپتامبر 2020 است که در آن دولت فدرال تمایل خود را برای کار کامل روی اصلاحات ایالتی آینده و کمک قابل توجهی به نوسازی، افزایش کارایی و تعمیق اصول دموکراتیک ساختارهای ایالتی ابراز کرد. .

دولت همچنین خواهان تقویت اعتماد شهروندان به سیاست با اولویت قرار دادن نوسازی دموکراتیک، به ویژه با افزایش مشارکت مستقیم شهروندان در تصمیم‌گیری‌های سیاسی است.

هدف ابتکار بحث های دموکراتیک گسترده تر است

این وب سایت با هدف تسهیل یک بحث گسترده دموکراتیک، پاسخ به سؤالاتی مانند “بلژیک فردا چگونه خواهد بود؟” چه کسی باید چه اختیاراتی داشته باشد؟ شهروندان چه نقشی می خواهند ایفا کنند؟ کدام حقوق اساسی جدید باید در قانون اساسی تثبیت شود؟»

در بلژیک، مردم عموماً نظرات خود را از طریق انتخابات بیان می‌کنند، اما یک مدل جدید در سوئیس که به شهروندان «رای» می‌دهد (به جای اینکه صرفاً نمایندگانی را انتخاب کنند)، دولت‌ها را برانگیخته است تا روش‌های مشارکتی تری را برای درخواست بازخورد شهروندان در نظر بگیرند.

پلت فرم “بلژیک فردا” راهی است که در آن کشور امیدوار است علاقه خود را به موضوعاتی از اصلاحات دولتی و کار و آب و هوا و برابری جنسیتی بسنجد.

این وب سایت توضیح می دهد: “تمام مشارکت های پلت فرم آنلاین در تابستان امسال پردازش می شود و گزارش نهایی در پاییز توسط کنسرسیومی از کارشناسان تهیه می شود که در آن توصیه ها و مشارکت ها گنجانده خواهد شد.”

این گزارش علنی خواهد شد و به دولت فدرال، پارلمان و احزاب سیاسی ارسال خواهد شد تا گفتگو بین نمایندگان سیاسی تقویت شود.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *