بلژیک متعهد 800 میلیون یورو برای حمایت جهان از اوکراین است

علاوه بر دولت‌ها، چندین ستاره بین‌المللی مانند سلین دیون و بروس اسپرینگستین نیز در کنفرانس اهداکنندگان روز شنبه تعهداتی را دادند.

800 میلیون یورو برای اوکراین قبلاً در توافقنامه بودجه تصویب شده توسط کابینه فدرال در آغاز ماه ظاهر شده بود. به این ترتیب، وقتی آقای د کرو در یک پیام ویدیویی که در کنفرانس اهداکنندگان پخش شد، آن را اعلام کرد، جای تعجب نداشت.

آقای دی کرو گفت: “دولت بلژیک تصمیم گرفته است 800 میلیون یورو برای کمک به پناهندگان اوکراینی و اوکراینی، از پناهگاه موقت در بلژیک تا کمک های بشردوستانه در اوکراین و کشورهای همسایه، آزاد کند. در حال حاضر کامیون های بلژیکی با کمک های پزشکی و پزشکی در راه هستند. نخست وزیر بلژیک گفت: تا زمانی که لازم باشد به تلاش های خود ادامه خواهیم داد، بلژیک کسی را پشت سر نخواهد گذاشت.

در حال حاضر، دفتر آقای دی کرو نمی تواند جزئیات دقیقی در مورد چگونگی هزینه دقیق 800 میلیون یورو و میزان آن را ارائه دهد. سخنگوی دفتر نخست وزیر تام مولنبرگ به VRT News گفت که این پول “می تواند برای کمک های بشردوستانه، کمک به پناهندگان در کشورهای همسایه، برای تامین سرپناه و غیره در موارد مورد نیاز استفاده شود.”

از 10.1 میلیارد یورو تعهد شده، 1 میلیارد یورو از کمیسیون اروپا و بانک اروپایی بازسازی و توسعه (EBRD) تامین خواهد شد. این به طور خاص برای افراد آواره در اوکراین استفاده خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *