بلژیک کمتر از آنچه در ابتدا پیش بینی می شد، از پناهندگان اوکراینی استقبال می کند

بروز گزارش می دهد که از زمان آغاز جنگ با روسیه، پناهجویان اوکراینی کمتری از پیش بینی اولیه وارد بلژیک شده اند.

در آغاز جنگ در ماه فوریه، پیش‌بینی‌های کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) نشان داد که حدود 200000 اوکراینی می‌توانند پس از فرار از درگیری که کشورشان را ویران می‌کند به سمت بلژیک بروند. از این تعداد، بیست هزار (یا 10٪) تنها در منطقه بروکسل انتظار می رفت. تقریباً سه ماه پس از آغاز درگیری، وضعیت بسیار متفاوت به نظر می رسد.

برآوردها حاکی از آن است که 78000 پناهجو وارد بلژیک شده اند که 40000 نفر از آنها قبلاً اسکان داده شده اند. در ابتدای ماه می، گزارش شد که طبق گفته کابینه رودی وروورت، وزیر رئیس منطقه پایتخت بروکسل، 8000 اوکراینی در بروکسل مستقر شده اند. رقمی کمتر از 20,000 ورودی مورد انتظار، اما همچنان نسبتاً بیشتر از سایر نقاط کشور است، که عمدتاً به دلیل مهاجران اوکراینی در پایتخت و خدمات موجود است.

سخنگوی سامی مهدی، وزیر امور پناهندگی و مهاجرت ایالت فدرال گفت: «در ابتدا سناریوهای مختلفی ترسیم شد و 200 هزار نفر رقم بالایی بود. اکنون از سناریوی میانی شروع می کنیم.»

حتی اگر این ارقام به سمت پایین بازنگری شوند، با این وجود، نگاهی به عرضه مسکن در بروکسل را ضروری می‌سازد، که نشان داده شده است به‌طور بدنی ناکافی است و نمی‌تواند پنج تا شش هزار یا بیشتر پناهنده را که از زمان شروع جنگ وارد شده‌اند، جذب کند.

وروورت روز دوشنبه در پارلمان بروکسل گفت: «به همین دلیل است که من از درخواست هماهنگ کننده اوکراین در دولت بروکسل برای ارائه 150000 متر مربع «دفاتر، امکانات و فضاهای دیگر» که به راحتی می تواند به مسکن موقت برای پناهندگان اوکراینی تبدیل شود، حمایت کردم. .

در همان جلسه، برنارد کلرفایت، وزیر مقامات محلی بروکسل، از اعطای یارانه 10 میلیون یورویی به شهرداری ها برای حمایت از آنها در ایجاد مسکن برای پناهندگان خبر داد. دولت در حال بررسی پروژه هایی است که بتواند بین 30 تا 2000 پناهنده را در خود جای دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *