بندر بروکسل سومین قایق پاکسازی کانال را در میان کمپین های آگاهی دهی در مورد زباله ها راه اندازی کرد

با گرم شدن هوا و بیشتر ساکنان بروکسل از سفر در کانال یا قدم زدن در کنار ساحل آن لذت می برند، بندر بروکسل سومین قایق تمیزکننده را برای مقابله با زباله هایی که همچنان آبراه را آلوده می کنند راه اندازی کرده است.

دامونا اولین قایق برقی و بدون آلایندگی است که توسط بندر بروکسل خریداری شد و به کشتی های خواهر Castor (2006) و Botia (2019) پیوست. دو قایق نظافتی دیگر چند سالی است که در بندر مشغول فعالیت هستند. این سومین قایق توسط شرکت بریتانیایی Water Witch Ltd ساخته شد و 80000 یورو هزینه داشت.

آلن مارون، وزیر محیط زیست بروکسل، گفت: “پاکیزگی یک کالای مشترک است – برای کیفیت زندگی و کیفیت محیط زیست ما ضروری است.”

از آنجایی که این کانال پایین ترین نقطه در منطقه ما و همچنین یک زهکش طوفان بزرگ است، بسیاری از زباله های ناشی از زندگی شهری را جمع آوری می کند. بنابراین، این زباله ها باید به طور منظم جمع آوری شوند تا از پایان آنها به دریا جلوگیری شود.

ساکنان نگران اخیراً به افزایش آشکار میزان زباله های یافت شده در کانال و همچنین ماهی های مرده که به دلیل هوای گرم تر در چند هفته گذشته روی سطح آن شناور هستند، اشاره کرده اند.

سازمان محلی Canal It Up چندین کمپین آگاه سازی در مورد بهداشت محیطی کانال راه اندازی کرده است، از جمله یک کمپین اخیر که قصد دارد توجه را به این واقعیت جلب کند که سیستم فاضلاب بروکسل به کانال تخلیه می شود و منجر به افزایش آلودگی در طول دوره های باران شدید می شود.

این سازمان در نامه‌ای سرگشاده نوشت: «سیستم فاضلاب نشت می‌کند: سالانه 10 میلیون مترمربع آب فاضلاب، نهرهای ما را آلوده می‌کند و ما هرگز با ادامه این راه، نهرهای سالمی را با آب پاکی که سرشار از حیات است به دست نخواهیم آورد».

تمام آب باران مستقیماً به داخل فاضلاب هدایت می شود و پس از آن ترکیبی از فاضلاب و آب باران سرریز می شود. آب باران باید حفظ شود، دوباره استفاده شود، نفوذ شود و سرعت آن کاهش یابد. بروکسل به یک برنامه بلندپروازانه با بودجه بلندپروازانه و جدول زمانی بلندپروازانه نیاز دارد – تنها در این صورت است که می توانیم به آبراه های سالم امیدوار باشیم.

Canal It Up به دیگر شهرهای بزرگ اروپایی اشاره می کند که موفق شده اند به اندازه کافی کانال های خود را تمیز کنند تا مردم اکنون در آنها شنا کنند، مانند کپنهاگ.

در بروکسل، افزودن کشتی سوم به ناوگان قایق های نظافتی یک گام کوچک در جهت کانالی با آلودگی کمتر است.

در حال حاضر، قایق های نظافت تقریباً هر روز بیرون می روند، اگر آب و هوا اجازه دهد و بسته به پرسنل موجود.

این ناوگان سالانه بین 200 تا 250 مترمکعب زباله جمع آوری می کند، بدون احتساب اقلام بزرگی که به طور جداگانه جمع آوری می شوند، مانند تشک ها، دوچرخه های رها شده در بانک ها یا زباله های جمع آوری شده توسط داوطلبان برای سازمان هایی مانند Canal It Up.

تمیزش کن

این بندر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این بندر در مرحله نهایی‌سازی استخدام دو ملوان است که به زودی به تیم ملحق می‌شوند که امکان کشتیرانی بیشتر را فراهم می‌کند».

از دیگر تلاش‌ها برای مقابله با زباله‌ها در کانال می‌توان به نگهداری منظم سواحل و دیوارهای اسکله با پاک‌کننده‌های فشار بالا اشاره کرد. کل دیوار اسکله در امتداد دامنه سلطنتی در لاکن در سال‌های 2018 و 2019 بازسازی شد.

همچنین تلاش‌های ویژه‌ای برای کاپیتان‌های آبراه‌های داخلی انجام می‌شود، که یک پارک زباله خاص در قفل Molenbeek دارند، جایی که کاغذ، مقوا، PMD، شیشه و زباله‌های باقی‌مانده غیرقابل بازیافت را می‌توان در آن ذخیره کرد.

در آینده نزدیک خدمات جمع آوری زباله های روغنی و چرب و پسماندهای خطرناک کوچک ارائه خواهد شد. همچنین یک سرویس مشترک بین بندر بروکسل و آبراه فلاندری (De Vlaamse Waterweg) برای جمع‌آوری روغن موتور و آب آب‌ریز وجود دارد.»

در نهایت، این بندر از ساخت یک مرکز نظافت در قفل اندرلخت خبر داد که در آن یکی از سه کشتی تمیزکننده به طور دائم در آن مستقر خواهد شد. انتظار می رود این امر باعث صرفه جویی در زمان قابل توجهی شود و امکان تمیز کردن مکرر از جمله بخش های جنوبی کانال را فراهم کند.

مارون گفت: «من می‌خواهم زودتر از موعد، همراه با همه افرادی که در نظافت عمومی مشارکت دارند، اقدام کنم تا از سرازیر شدن زباله روی زمین یا کانال جلوگیری کنم.

این هدف از اولین راهبرد منطقه‌ای پاکیزگی شهری است که در حال حاضر با شهرداری‌ها و همه بازیگران درگیر برای مبارزه مؤثر با آلودگی با مقابله با همه جنبه‌های آن کار می‌کنیم: کاهش زباله، افزایش آگاهی، مجازات، برنامه‌ریزی شهری مناسب، و غیره.”

عکس ها: بندر بروکسل و کانال آن بالا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *