به گفته رومانی، یوروویژن 2022: رای هیئت داوران آن به مولداوی “جایگزین شده است”

TVR در بیانیه ای نوشت: “ما به طرز ناخوشایندی متعجب شدیم که متوجه شدیم رای در جدول رده بندی نهایی به حساب نمی آید، و برگزار کنندگان یک دور دیگر از رتبه بندی را به شرکت کنندگان در فینال اعطا کردند.”

او توضیح داد: “ما مشخص می کنیم که هیئت داوران رومانیایی تصمیم گرفته اند حداکثر امتیاز را به نمایندگان مولداوی اعطا کنند.”

شنبه شب دوازده امتیاز این کشور نه به مولداوی بلکه به اوکراین رسید که برنده این رقابت ها شد.

رومانی همچنین متاسف است که “قوانین در طول بازی تغییر کرده است”، مجری آن “مجاز” برای مداخله زنده مانند اکثر کشورهای دیگر برای ابلاغ رای هیئت منصفه کشورش را نداشته است.

بسته به پاسخی که توسط اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا (EBU)، سازمان برگزارکننده یوروویژن ارائه خواهد شد، این حق را برای خود محفوظ می دارد که “اقداماتی برای اصلاح وضعیت اتخاذ کند”.

در طول یوروویژن، هیئت داوران هر کشور امتیازاتی را بین کشورهای مختلف توزیع می کنند و بینندگان از طریق تلفن رأی می دهند.

در شب شنبه به یکشنبه، EBU به “الگوهای بی نظمی در رای گیری مشخص شده در نتایج شش کشور” در نیمه نهایی دوم و فینال اشاره کرد.

مشخص نکرد که کدام کشورها مربوط می شوند یا اینکه آیا این بی نظمی ها می تواند عواقبی بر طبقه بندی نهایی داشته باشد.

او در بیانیه ای گفت: “EBU هر گونه تلاش ادعایی برای دستکاری در رای مسابقه آهنگ یوروویژن را بسیار جدی می گیرد.”

اوکراین به لطف رای بینندگان تلویزیونی که به گروه نماینده کشور مورد تهاجم نیروهای روسی رای دادند، پیش از بریتانیا و اسپانیا برنده مسابقه ایتالیا شد.

روز یکشنبه، الکساندر تکاچنکو، وزیر فرهنگ اوکراین، از اینکه هیئت داوران کیف به لهستان و لیتوانی، دو حامی مهم در برابر مسکو، امتیازی ندادند، ابراز تأسف کرد.

او در فیس بوک اطمینان داد: “چنین ارزیابی نشان دهنده نگرش واقعی ما نسبت به شما، نزدیکترین دوستانمان در اروپا نیست. این شرم آور است که به لهستان و لیتوانی 0 امتیاز بدهیم. اوکراینی ها به شما 12 امتیاز می دهند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *