بیشتر و بیشتر بلژیکی ها پرداخت قبوض را به دلیل انفجار قیمت انرژی به تعویق می اندازند

با ادامه روند صعودی قیمت انرژی، تعداد بیشتری از بلژیکی ها مجبور به تعویق پرداخت قبوض خود هستند.

به گزارش L’Echo، در حالی که ارقام دقیقی برای کل بخش ندارد، فدراسیون شرکت های برق و گاز بلژیک (Febeg) روند افزایشی در برنامه های پرداخت معوق را تایید کرد.

ارائه دهنده TotalEnergies گفت درخواست های طرح پرداخت بین دسامبر و مارس 80 درصد افزایش یافته است و مبلغ کل طرح های پرداخت از ابتدای سال 50 درصد افزایش یافته است.

Engie همچنین افزایش درخواست ها را تأیید کرد: “آنها در مقایسه با برنامه های پرداخت دو سال گذشته، هم از نظر تعداد و هم از نظر مبلغ، بیش از دو برابر شده اند.”

دلایل این امر ربطی به انفجار قیمت انرژی در سراسر اروپا دارد. و در حالی که هر کشوری شاهد افزایش قیمت‌ها در نتیجه جنگ در اوکراین بوده است، اما در بلژیک دو برابر سریع‌تر از کشورهای همسایه افزایش یافته است و این افزایش در اینجا بالاترین میزان در کل اتحادیه اروپا است.

Eneco می‌گوید که درخواست‌ها برای طرح‌های تعویق پرداخت «کم کم» در حال افزایش است و یکی از ارائه‌دهنده‌های همکار Mega گفت که تعداد مشتریانی که در حال حاضر با آن‌ها طرح پرداخت دارند دو برابر شده است، اگرچه هنوز «فقط به ۱٪ از مشتریان ما مربوط می‌شود».

ارائه دهنده Octa+ گزارش می دهد که بین آوریل 2021 و آوریل 2022، تعداد طرح های پرداخت “برای مبالغی که به شدت افزایش یافته اند” تقریباً سه برابر شده است.

در بحبوحه افزایش قیمت ها و در نتیجه کشمکش برای پرداخت قبوض که بسیاری از خانواده های بلژیکی با آن مواجه هستند، بازرس فدرال انرژی – که در سال گذشته به دلیل افزایش قیمت انرژی رکورد شکایات خود را دریافت کرد – از تمدید دوره پرداخت قبوض انرژی تا حدودی حمایت کرده است. حداقل 30 روز تقویمی

عکس: بلگا/نیکلاس مترلینک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *