بیش از 100 مهدکودک تحت بررسی به دنبال سوء استفاده

آژانس کودکان فلاندری Kind en Gezin به قانونگذاران کمیته تحقیق درباره سوء استفاده در مهدکودک فهرستی از صد پرونده ارائه کرد که سازمان را وادار کرد تا با پلیس یا مقامات قضایی تماس بگیرد تا یک حادثه جدی سوء استفاده را گزارش کند.

در بیش از نیمی از موارد، مهدکودک یا پرستار کودک همچنان در حال فعالیت هستند. 46 مهدکودک در این میان بسته شده اند، اما اغلب این اتفاق به میل خود رخ می دهد و نه به این دلیل که Kind en Gezin آنها را تعطیل کرده است.

همه 100 پرونده منجر به محکومیت نشدند. در برخی موارد سوء استفاده در خانه اتفاق افتاده است. در سایر موارد شواهد کافی برای پیگرد قانونی وجود نداشت. دادستان ها یک چهارم پرونده ها را احضار کردند.

وندی وانولتوون از دفتر دادستان کل در بروکسل به قانونگذاران گفت که با پرونده های فردی در لیست آشنا نیست، اما پذیرفت که مایه شرمساری است که بسیاری از پرونده ها احضار می شوند: “اغلب می دانیم که جرمی مرتکب شده است، اما ما همچنین باید بتوان مقصر را شناسایی کرد.»

جمع آوری شواهد اغلب به دلیل این واقعیت پیچیده است که کودکان درگیر اغلب نمی توانند به محققین بگویند دقیقاً چه اتفاقی برای آنها افتاده است.

بازرسان اغلب نمی‌توانند تمام یافته‌های خود را با آژانس کودکان در میان بگذارند، به‌عنوان مثال، به دلیل اصل بی‌گناهی، قوانین حفظ حریم خصوصی و نگرانی‌هایی که افراد تحت بازجویی به همدستان احتمالی در مورد تحقیقات هشدار می‌دهند و مانع پیشرفت می‌شوند.

Vanvelthoven به محدودیت‌های بیشتر اشاره کرد: وقتی یک مجرم جنسی شناخته شده با یک پرستار کودک نقل مکان می‌کند، این مورد در بانک‌های اطلاعات علامت‌گذاری نمی‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *