تابستان 2021 گرم ترین تابستان تاریخ اروپا بود

سال گذشته نیز با بارندگی بی سابقه بود که منجر به سیل شدید در غرب اروپا از جمله بلژیک شد. در 14 جولای 2021، رکورد بارندگی در بلژیک (39 کشته) و در غرب آلمان ثبت شد. کوپرنیک گفت: «یک سیستم کم فشار با حرکت آهسته در سراسر اروپا حرکت کرد و هوای مرطوب را از دریای بالتیک به طور غیرعادی گرم جذب کرد. این گزارش اشاره می‌کند که جریان رودخانه در بخش‌هایی از حوضه‌های حوضه میز و راین «همچنین برآورد شده است که بالاترین میزان ثبت شده از سال 1991 بوده است». “اشباع بودن خاک‌ها قبل از رویداد و همچنین رکورد بارندگی، عواملی هستند که به ماهیت شدید آن کمک کرده‌اند.”

ایرلند، بریتانیا، جمهوری چک، دانمارک و آلمان نیز برخی از کمترین سرعت باد سالانه را حداقل از سال 1979 به ثبت رسانده‌اند. این همچنین منجر به کاهش پتانسیل تولید انرژی بادی شده است. از سوی دیگر، سایر کشورهای جنوب شرقی اروپا، سرعت باد سالانه بسیار بالاتر از میانگین را تجربه کردند.

علاوه بر این، تابستان سال گذشته شاهد رکوردهای دمایی زیادی بود، از جمله رکورد ملی موقت 47.0 درجه سانتی گراد در اسپانیا و یک رکورد موقت اروپایی 48.8 درجه سانتی گراد در ایتالیا. در جاهایی، موج گرما دو تا سه هفته ادامه داشت. خشکسالی گسترده منجر به آتش سوزی های جنگلی متعددی مانند ایتالیا، یونان و ترکیه شده است. این گزارش خاطرنشان کرد که کل مساحت سوخته در ژوئیه و اوت در منطقه مدیترانه از 800000 هکتار فراتر رفت.

در مقیاس جهانی، غلظت جهانی دی اکسید کربن (CO2) و متان (CH4) در سال 2021 به افزایش خود ادامه داد. افزایش قابل توجهی به ویژه برای غلظت متان در جو مشاهده شد.

در پایان این گزارش آمده است: «اگرچه سال 2021، نه برای اروپا و نه برای جهان، یک سال گرم بی سابقه در نظر گرفته نشد، اما قاره اروپا از دوران پیش از صنعتی شدن حدود 2 درجه سانتی گراد و کره زمین 1.1 تا 1.2 درجه سانتی گراد گرم شده است. . دمای سالانه سطح دریا (SSTs) نشان می دهد که “افزایش بلندمدت واضحی را نشان می دهد و در سطح جهان سال 2021 ششمین یا هفتمین گرم ترین سال از حداقل سال 1850 بوده است.” در نهایت، در سال 2021، وسعت یخ دریای قطب شمال “دوازدهمین پایین ترین سطح در حداقل سپتامبر خود بود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *