تعداد دانشجویانی که به دنبال کار تابستانی هستند تقریبا دو برابر می شود

بروز گزارش می دهد که تعداد دانش آموزانی که در تابستان آینده به دنبال کار هستند، امسال بسیار زیاد است. در بروکسل، آژانس کاریابی دانشجویی Deltaworx می‌گوید که نسبت به قبل از بحران کرونا 90 درصد درخواست‌های بیشتری داشته است.

در حالی که بخش‌هایی که به طور سنتی در میان جوانانی که به دنبال کار موقت هستند، مانند صنایع سرگرمی و خدمات، برای کارکنان فریاد می‌زنند، با بازگشت جشنواره‌ها و رویدادهای دیگر، دقیقاً همین موارد هستند که برای دانشجویان امروزی جذابیت کمتر و کمتری پیدا می‌کنند. امسال، کمتر از نیمی از کسانی که به دنبال شغل هستند، مایلند به عنوان کارکنان منتظر یا میزبان رویدادها کار کنند.

Jeroen Poels، مدیر عامل Deltaworx می‌گوید: «بحران کرونا، و مطمئناً کمبود نیروی کار فعلی، چشم‌انداز کاری را برای دانشجویانی که به دنبال شغل هستند، تغییر داده است.

او می گوید: “این برای آنها خبر خوبی است. آنها می توانند از میان طیف گسترده ای از محل های کاری و مشاغلی که مطابق با تحصیلاتشان است انتخاب کنند. این به آنها فرصت های بیشتری برای کسب تجربه مرتبط می دهد.” “به دلیل گستره بسیار بیشتر مشاغل دانشجویی، آنها نیز انتخابگرتر شده اند. آنها شغلی را ترجیح می دهند که به خانه نزدیکتر و راحت تر باشد.”

به گفته دلتاورکس، علت آن در بحران کرونا است که طی دو سال گذشته دانش‌آموزان را مجبور به جستجوی شغل تعطیلات در بخش‌های دیگر می‌کند، که همچنین حقوق ثابت و ساعات کاری ثابت را تضمین می‌کند.

پولز می گوید: “دانشجویان با برنامه ریزی روشن به دنبال شغل در خرده فروشی و کار لجستیکی هستند. این به دانش آموزان امنیت می دهد که چه زمانی و چقدر می توانند کار کنند و چقدر می توانند درآمد داشته باشند. چیزی که صنعت مهمان نوازی و رویدادها می توانند انجام دهند. با برنامه های ویژه خود کمتر ارائه می دهند.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *