تعداد کافی از ساکنان بروکسل پزشک عمومی ندارند

به گفته کمیسیون مشترک جامعه پایتخت بلژیک (کوکام) تعداد بسیار کمی از ساکنان بروکسل پزشک عمومی یا پزشک خانواده دارند.

در حالی که 70 درصد از مردم والونیا و 86 درصد از افرادی که در فلاندر زندگی می کنند، پزشک عمومی دارند که به طور مرتب به آنها مراجعه می کنند، تنها 64 درصد از مردم بروکسل می توانند همین را بگویند.

به گفته کوکام که این هفته کمپین آگاهی را با هدف افزایش این تعداد راه اندازی کرد، تفاوت بین مناطق را می توان با “ویژگی های جمعیتی خاص بروکسل” توضیح داد.

بخشی از این ویژگی‌های جمعیتی تعداد زیادی از ساکنان خارجی است و دیگری این واقعیت است که متخصصان یا بخش‌های اورژانس بیشتر برای مشکلاتی که می‌توانند توسط پزشک عمومی درمان شوند فراخوانی می‌شوند.

همچنین عوامل اقتصادی و فرهنگی مانند موانع زبانی یا عدم درک سیستم وجود دارد.

در خود بروکسل تفاوت هایی وجود دارد: درصد ساکنان دارای پزشک عمومی در مولنبک-سنت-ژان (73%) و کمترین در ایکسل (51%) است.

کمپین آگاهی از Cocom مزایای بسیاری از مشاوره با پزشک عمومی را برجسته می‌کند: پیگیری روان‌تر بیمار، متمرکز کردن اطلاعات پزشکی به لطف یک فایل پزشکی جامع و دانش کلی بهتر از تاریخچه پزشکی بیمار، که منجر به مراقبت بهینه‌تر و بازپرداخت بهتر هزینه می‌شود. هزینه های مراقبت های بهداشتی

کمپین آگاهی دهی از طریق شبکه های اجتماعی، بیلبوردها و وب سایت www.doctorbrussels.be راه اندازی می شود. ویدیوهای کوتاه همچنین شامل توضیحات یک پزشک بروکسل در مورد نیاز به رابطه منظم بین بیماران و پزشکان عمومی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *