توهین آمیز ماکرون، مارین لوپن بیل خود را تقطیر می کند: در اینجا بهترین مناظره بین امانوئل ماکرون و مارین لوپن است.

اروپا

مارین لوپن گفت: «در توطئه نیفتید»، در حالی که امانوئل ماکرون او را متهم کرد که می‌خواهد «از اتحادیه اروپا خارج شود» که نامزد RN از آن دفاع کرد.

امانوئل ماکرون پاسخ داد: «از طرف شما، من آن را جذاب می دانم.

بوم شناسی

امانوئل مکرون رقیب خود را “شکاک نسبت به آب و هوا” توصیف کرد و او را متهم کرد که از طریق پروژه خود برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده به سوخت های فسیلی یارانه می دهد.

مارین لوپن پاسخ داد که او “کمی منافقانه” است و او را به حمایت از “بدترین بوم شناسی تنبیهی” متهم می کند.

پوتین

آقای مکرون با اشاره به وام یک طلبکار روسی به RN، به مارین لوپن که از او انتقاد می‌کند به خاطر پذیرایی از رئیس‌جمهور روسیه با افتخارات پاسخ می‌دهد: “من آقای پوتین را به عنوان رئیس دولت پذیرفتم اما نه به عنوان یک بانکدار.” .

در مقابل، مارین لوپن برای توجیه وام روسیه در سال 2015، امانوئل ماکرون را متهم می کند که او را از عقد قرارداد در فرانسه “ممانعت” کرده است. او دوباره به خود می بالد: «ما حزب فقیری هستیم، این بی ناموسی نیست.

جرارد ماژاکس

این مرجع باعث لبخند شبکه های اجتماعی شد. در حالی که این دو نامزد از ارقام بیکاری رنج می برند، آقای مکرون خاطرنشان می کند که دفتر بین المللی کار (ILO) دسته های B و C بیکاری را در نظر نمی گیرد.

مارین لوپن به شوخی می گوید: «آنها از یادگیری آن خوشحال خواهند شد. امانوئل مکرون با اشاره به شعبده باز معروف دهه 1980 و 1990 پاسخ می دهد: “امشب جرارد ماژاکس نیست. بس کن!”

TOUQUET

آینده توربین های بادی در فرانسه چیست؟ این دو نامزد دو دیدگاه کاملاً متفاوت دارند، اما مارین لوپن به شوخی می‌گوید: «شما می‌خواهید توربین‌های بادی را همه جا نصب کنید، به جز جلوی لو توکه، جایی که زوج مکرون خانه دومی دارند. کاندیدای ریاست جمهوری او را در قبال “توطئه” متهم می کند.

پنج سال بعد

امانوئل ماکرون اظهار می کند که بحث نسبت به پنج سال پیش “منضبط تر” است. مارین لوپن لبخند می زند: «ما داریم پیر می شویم. امانوئل مکرون به شوخی می گوید: “تو، آن را نمی توان دید. من، می ترسم زیاد دیده شود.”

مکینزی

مارین لوپن از پیشنهاد امانوئل ماکرون برای پرداخت بهتر به معلمان بر اساس شایستگی انتقاد کرد. این نامزد با اشاره به بحث بر سر استفاده بیش از حد توسط شرکت‌های مشاوره در این دوره پنج ساله، می‌گوید: «نمی‌دانم آیا این مک‌کینزی بود که آن را پیشنهاد کرد یا خیر».

خواندن

مناظره دو نامزد در مورد لایحه ضد اسلام گرایی پیشنهادی خانم لوپن. این سرزنش را متوجه رقیب خود می کند: «شریعت مرا نخوانده ای». امانوئل ماکرون، ضرب المثل: “اما من قانون اساسی فرانسه را خوانده ام”.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *