تیراندازی در کالیفرنیا: اصالتاً چینی، تیرانداز جامعه تایوانی را هدف قرار داد

تیرانداز که توسط کشیش و نمازگزاران تحت فشار قرار گرفته بود، زمانی که اسلحه خود را دوباره پر می کرد، توسط پلیس به عنوان دیوید چو 68 ساله شناسایی شد.

به گفته دان بارنز، کلانتر اورنج کانتی، این مرد یک شهروند چینی-آمریکایی است که «سالها» در ایالات متحده بوده و به عنوان نگهبان در منطقه لاس وگاس استخدام شده است.

کلانتر طی یک نشست مطبوعاتی گفت که این مرد 60 ساله که حمله خود را آماده کرده بود و به مجله های یدکی و کوکتل مولوتف مجهز بود، به دلایل سیاسی و با انگیزه نفرت عمل کرد.

او با استناد به «یادداشت‌هایی» که توسط بازرسان در خودروی مظنون کشف شد، «شکایت‌هایی را که این فرد نسبت به کل جامعه تایوانی داشت» گزارش کرد و در این مرحله هیچ چیز نشان نمی‌دهد که وی پیوند خاصی با این کلیسا داشته یا افراد خاصی را هدف قرار داده است.

او توضیح داد: «از آنچه ما پیدا کردیم، معتقدیم که او به طور خاص جامعه تایوانی را هدف قرار داده است و این کلیسای پروتستان تایوانی نماینده آن جامعه است.

مردی که توسط مظنون کشته شد، دکتر 52 ساله ای به نام جان چنگ بود که پس از متهم کردن مهاجم در تلاش برای خلع سلاح او و دادن زمان برای خنثی کردن او، از جمله بستن او با طناب کششی، مرد.

کلانتر بارنز دکتر چن را “قهرمانی” خواند که بدون او “بدون شک قربانیان بیشتری وجود داشت”.

مظنون با قرار وثیقه یک میلیون دلاری بازداشت شد.

تنش‌های سیاسی و دیپلماتیک بین پکن و تایپه بالاست: رژیم کمونیستی جزیره تایوان را یکی از استان‌های خود می‌داند که در صورت لزوم با زور به منطقه خود باز خواهد گشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *