جشنواره فیلم کن 2022: فلیکس ون گرونینگن و شارلوت واندرمیرش فیلمسازان بلژیکی روی فرش قرمز راه می‌روند.

فلیکس ون گرونینگن و شارلوت واندرمیرش، فیلمسازان بلژیکی، روز چهارشنبه در نیمه دوم شب به عنوان بخشی از نمایش رسمی فیلم خود به نام «هشت کوه»، بر روی فرش قرمز جشنواره فیلم کن رفتند که در رقابت و در نتیجه نامزد شده بود. نخل طلایی اگر شارلوت واندرمیرش اولین گام‌های خود را به عنوان کارگردان با این فیلم بلند بردارد، فلیکس ون گرونینگن قبلاً در سال 2009 با راه رفتن، برهنه و دوچرخه‌سواری، کروآزت با گروه فیلم «La Merditude des Choses» که سپس در دو هفته کارگردانان، بخش موازی جشنواره فیلم کن.

زوج در زندگی و سینما، این دو در اینجا اقتباسی از پرفروش ترین «Le otto montagne» اثر پائولو کوگنتی ایتالیایی را ارائه می دهند. “داستان (رمان، یادداشت سردبیر) عمیقاً مرا تحت تأثیر قرار داد، زیرا همه چیزهایی را که در آن زمان می‌خواستم درباره‌اش صحبت کنم، تداعی می‌کند. در زمانی از زندگی‌ام بودم که احساس فوریت می‌کردم وقتم را به چیزی خالص و ناب اختصاص دهم. بدون بدبینی»، فلیکس ون گرونینگن توضیح می دهد.

این فیلم که در ایتالیا فیلمبرداری شده است، بر پیوند دوستی بین پیترو و برونو، کودکی اهل شهر و دیگری از کوهستان تمرکز دارد.

“تیراندازی در جای دیگری غیر از ایتالیا معنای خود را از دست داد. در کتاب احساس می کنیم نویسنده شخصیت هایی را که در مورد آنها صحبت می کند می شناسد. با شارلوت به Valle d’Aosta رفتیم تا پائولو کوگنتی را ملاقات کنیم و مکان هایی را که او توصیف می کند را ببینیم.” فلیکس ون گرونینگن تاکید می کند.

شارلوت واندرمیرش تصریح می‌کند: «ما همچنین برای چند ماه در دهکده‌ای که برای فیلمبرداری انتخاب شده بود، رفتیم تا ماهیت آن، ساکنانش را به تصویر بکشیم و زیبایی این مکان را که جنبه‌ای منزوی، تاریک و خطرناک نیز دارد، درک کنیم».

در حالی که بازیگران 100٪ ایتالیایی هستند، در تیتراژ فیلم سینمایی بسیاری از بلژیکی ها، از جمله مدیر فیلمبرداری روبن ایمپنس یا تدوینگر نیکو لونن، که قبلاً با فلیکس ون گرونینگن برای “شکستگی دایره شکسته” همکاری کرده بود، می بینیم. در اسکار در سال 2014، “پسر زیبا” و “La Merditude des Choses”. روبن ایمپنس به خاطر کارش در فیلم “Titane” که سال گذشته برنده نخل طلا شد نیز شناخته می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *