جنگ در اوکراین: اولین سفر آمریکایی ها به خاک اوکراین در 60 روز درگیری، کمک های جدید در خطر است

6:35 صبح: بازگشت دیپلمات های آمریکایی و کمک های نظامی جدید

مقامات آمریکایی تایید کردند که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و لوید آستین وزیر دفاع روز یکشنبه به کیف سفر کردند که اولین سفر رهبران ایالات متحده به اوکراین از زمان آغاز درگیری ها توسط روسیه بود. این دو مقام در جریان سفر خود از بازگشت تدریجی حضور دیپلماتیک آمریکا در اوکراین و کمک های مستقیم و غیرمستقیم اضافی بیش از 700 میلیون دلار خبر دادند. این دو وزیر صبح روز دوشنبه زمانی که مقامات آمریکایی برای اولین بار این سفر را تایید کردند، به خاک لهستان بازگشتند.

یکی از مشاوران رئیس جمهور اوکراین، اولکسی آرستوویچ، در مصاحبه ای که عصر در یوتیوب پخش شد، گفت: آمریکایی ها امروز در کیف هستند. آنها در همین لحظه با رئیس جمهور گفتگو می کنند.

اطلاعات شب:

کی‌یف به روسیه پیشنهاد مذاکره می‌دهد

ریاست جمهوری اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که اوکراین پیشنهاد مذاکره به روسیه در کنار مجتمع عظیم متالورژی آزوفستال در ماریوپول (جنوب شرقی) را داده است، جایی که جنگجویان و غیرنظامیان اوکراینی هنوز در شهری ویران شده که عمدتاً تحت کنترل روسیه است، مستقر هستند.

الکسی آرستوویچ، مشاور ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، در جریان یک جلسه توجیهی گفت: «ما از روس‌ها دعوت کرده‌ایم تا یک جلسه ویژه مذاکرات را درست در کنار سایت آزوفستال برگزار کنند.» روسی.

سازمان ملل خواستار آتش بس «فوری» در ماریوپل شد

سازمان ملل متحد روز یکشنبه در بیانیه مطبوعاتی هماهنگ کننده خود در اوکراین خواستار آتش بس «فوری» در ماریوپل شد تا اجازه تخلیه حدود 100000 غیرنظامی را که هنوز در این بندر اوکراینی که تقریباً به طور کامل تحت کنترل ارتش روسیه است، گیر افتاده اند.

امین عوض گفت: “اکنون باید برای نجات جان ها وقفه ای در جنگ وجود داشته باشد. هر چه بیشتر منتظر بمانیم، زندگی های بیشتری در معرض خطر قرار خواهد گرفت. باید به آنها اجازه داده شود همین الان، امروز تخلیه شوند. فردا خیلی دیر است.”

کی‌یف پیشتر در روز یکشنبه اعلام کرده بود که نیروهای روسی به بمباران این شهر استراتژیک در دریای آزوف و به‌ویژه کارخانه فولاد آزوفستال، آخرین محل مقاومت برای جنگنده‌های اوکراینی و پناهگاه صدها غیرنظامی ادامه می‌دهند.

شصتمین روز جنگ

با ورود جنگ به سومین ماه خود، جنگ روز یکشنبه در شرق و جنوب کشور ادامه یافت.

به گفته ستاد کل اوکراین، خارکف (شمال شرقی)، دومین شهر اوکراین، هنوز توسط روس‌ها «تا حدی مسدود» است و همچنان به بمباران آن ادامه می‌دهند.

ارتش روسیه به نوبه خود اعلام کرد که حملات موشکی را علیه 9 هدف نظامی اوکراین از جمله چهار انبار مهمات در جنوب منطقه خارکف انجام داده است. مسکو همچنین اعلام کرد که حملات هوایی علیه 26 هدف و 423 حمله توپخانه انجام داده است.

به گفته کی‌یف، در حوضه دونباس، نیروهای روسی حملات خود را در سه جهت تشدید کرده‌اند: سورودونتسک، پایتخت واقعی منطقه لوگانسک تحت کنترل اوکراین، پوپاسنا، در حدود پنجاه کیلومتری جنوب، و کوراخیکوا، در نزدیکی دونتسک.

بدون آتش بس عید پاک

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در دعای روز یکشنبه، در سخنرانی خود به مناسبت عید پاک ارتدکس، خواستار قضاوت خداوند شد. او التماس کرد: «بوچا، ایرپین، بورودیانکا، گوستومل را فراموش نکنید.

پاپ فرانسیس، به نوبه خود، در مقابل هزاران مؤمنی که در میدان سنت پیتر جمع شده بودند، مجدداً خواستار آتش بس در جنگ و پایان دادن به حملات علیه “جمعیت خسته” شد.

– اورسولا فون در لاین در هند، گوترش در آنکارا –

در جبهه دیپلماتیک، رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لاین، انتظار می‌رود در سفر به هند که روز یکشنبه آغاز شد، درباره بی‌طرفی نشان داده شده توسط دهلی نو در مورد جنگ اوکراین بحث و گفتگو کند. .

انتظار می رود آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز دوشنبه در ترکیه، کشوری که تلاش می کند در درگیری در اوکراین میانجیگری کند، پیش از رفتن به مسکو و سپس کیف، سفر کند. به گفته رئیس جمهور زلنسکی، که معتقد است ابتدا باید به کیف می رفت، یک زمان بندی “اشتباه” است.

– نگرانی سازمان امنیت و همکاری اروپا در مورد کارمندان خود –

سازمان امنیت و همکاری اروپا روز یکشنبه گفت که پس از دستگیری چهار تن از اعضای خود در مناطق جدایی طلب طرفدار روسیه در شرق اوکراین “بسیار نگران” است و خواستار “آزادی فوری” آنها شد.

اندکی پس از تهاجم روسیه در 24 فوریه، سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) صدها ناظر را از ده‌ها کشوری که از سال 2014 بر آتش‌بس نظارت می‌کردند، تخلیه کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *