جنگ در اوکراین: ایالات متحده سفارت خود را در کیف بازگشایی کرد

“امروز، ما به طور رسمی عملیات در سفارت ایالات متحده در کیف را از سر می گیریم. مردم اوکراین با کمک های امنیتی ما، از سرزمین خود در برابر تهاجم غیرمسئولانه روسیه دفاع کردند و در نتیجه، ستاره ها و خطوط راه راه دوباره بر فراز سفارت پرواز کردند.” وی پس از برافراشته شدن پرچم آمریکا در بیانیه ای گفت.

ایالات متحده تصمیم گرفته بود سفارت خود در اوکراین را در 14 فوریه، ده روز قبل از شروع تهاجم روسیه، از کیف به لویو، در نزدیکی مرز لهستان، قبل از تخلیه کامل پرسنل خود از کشور، منتقل کند.

آنتونی بلینکن و وزیر دفاع ایالات متحده، لوید آستین، پس از بازدید از کی‌یف در 24 آوریل، بازگشت تدریجی حضور دیپلماتیک آمریکا در اوکراین را با توجه به بهبود وضعیت میدانی، به‌ویژه در کیف و منطقه آن، اعلام کردند.

کاردار کریستینا کوین در 2 می به لویو بازگشت و گفت امیدوار است تا قبل از پایان ماه به پایتخت بازگردد. او در 8 مه برای بزرگداشت هفتاد و هفتمین سالگرد پیروزی متفقین بر آلمان نازی از آنجا بازدید کوتاهی کرد.

آنتونی بلینکن گفت که او «اقدامات بیشتری را برای تقویت امنیت» دیپلمات‌های آمریکایی بدون جزئیات بیشتر انجام داده است.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، دیپلمات بریجت برینک، سفیر جدید ایالات متحده در اوکراین را انتخاب کرد که هنوز در سنا تایید نشده است.

چندین کشور اروپایی پیش از این سفارت های خود را در کیف بازگشایی کرده اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *