جنگ در اوکراین: در خیابان های خارکف، ساکنان مات و مبهوت با بمباران های جدیدی روبرو می شوند

این زن 71 ساله به خبرگزاری فرانسه گفت: «کل آپارتمان شروع به تکان خوردن و لرزش کرد. “و همه چیز شروع به آتش زدن کرد.”

او به یاد می آورد: “با آتش نشان ها تماس گرفتم. آنها به من گفتند: + ما در راه هستیم اما هدف حملات هم هستیم +”.

در تیررس مسکو از زمانی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که نیروهایش را از منطقه کیف خارج می کند تا در شرق اوکراین متمرکز شوند، خارکف هر روز بمباران های مرگبار را تجربه می کند.

به گفته اورژانس، در این شهر که تنها در 21 کیلومتری مرز روسیه قرار دارد، در یک رشته حملات روز یکشنبه حداقل 5 نفر کشته و 13 نفر زخمی شدند.

خبرنگاران خبرگزاری فرانسه در محل دو گلوله باران را شنیدند و شاهد گسترش پنج آتش سوزی در مناطق مسکونی در مرکز خارکف بودند که زمانی به خاطر جذابیتش معروف بود.

این شهر، دومین شهر بزرگ اوکراین، با -قبل از جنگ- نزدیک به یک و نیم میلیون نفر جمعیت، همواره تحت کنترل نیروهای اوکراینی بوده است.

تمام ساختمان های اداری آن در اثر حملات روس ها ویران شد.

لرزش

به گفته یک مقام مسئول، بلافاصله پس از اعتصابات، حوالی ساعت 2 بعد از ظهر به وقت محلی (1100 به وقت گرینویچ)، 33 خودروی خدمات اورژانس و 150 آتش نشان به بیش از 15 نقطه شهر اعزام شدند، در حالی که عابران پیاده وحشت زده برای سرپوش می دویدند.

Zinaïda Nestrijenko، 69 ساله، که در همان ساختمان خانم زندگی می‌کرد، می‌گوید: “می‌دانید که چگونه یک سگ صدای + بوم + را می‌شنود و شروع به لرزیدن در تمام بدنش می‌کند، حتی اگر صدا دور باشد؟ من الان چنین هستم.” پللیگوینا.

در حالی که گربه‌اش را روی شکمش می‌کشد، ترسیده روی پیاده‌رو می‌ایستد. “همه چیز در من، هر بخش از من، می لرزد.”

خیابان ها مملو از شیشه های شکسته و قطعات آهن راه راه است که در اثر انفجار از پشت بام های مجاور جدا شده اند.

در هر گوشه از مرکز خارکف، رهگذران مات و مبهوت تیم جدیدی از آتش نشانان را پیدا می کنند که مشغول بیرون کشیدن شیلنگ های آب خود و پرچ کردن آنها به شیرهای آتش نشانی هستند.

امدادگران از پله‌های یک پلکان غول‌پیکر بالا می‌روند و سپس دری را با چرخ زاویه‌ای باز می‌کنند تا به سقف یک ساختمان دسترسی پیدا کنند که در اثر ضربه سوراخ شده است.

از میان این سوراخ، آتش‌نشانانی را می‌بینیم که تلاش می‌کنند آتشی را که خانه دیگری را در چند قدمی محل زندگی Svitlana Pelelyguina و Zinaïda Nestrijenko فرا گرفته، خاموش کنند.

در این شریان مرکزی، کتی به رنگ شتری بر روی سنگفرش ها قرار دارد که به تدریج توسط یک حوض قرمز رنگ می شود.

باران شدیدی بر خارکف می بارد و خون با آب باران مخلوط می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *