“حفاظت تقویت کننده فایزر پس از 3 ماه محو می شود”

سه شات 85% محافظت در برابر بستری شدن در بیمارستان و 77% محافظت در برابر نیاز به مراجعه به A&E در صورتی که omicron در بازی باشد، ارائه می دهد. این به طور قابل توجهی بیشتر از زمانی است که شما فقط دو عکس دریافت کرده اید.

اما محافظت در برابر نوع omicron به سرعت محو می شود. پس از سه ماه محافظت در برابر بستری شدن در بیمارستان به 55٪ و برای نیاز به سفر به A&E در حال حاضر به 53٪ کاهش یافته است.

فایزر می گوید که دوزهای اضافی از یک واکسن موجود، اصلاح شده یا جدید برای حفظ ایمنی بالا مورد نیاز است.

ویروس شناس Johan Neyts از دانشگاه لوون از این یافته ها شگفت زده نشده است: “شما باید متوجه باشید که چقدر شگفت انگیز است که واکسنی که در اصل برای محافظت در برابر سویه ووهان ساخته شده است، هنوز هم محافظت مناسبی در برابر نوع omicron دارد که بسیار متفاوت است.”

Neyts omicron را به عنوان نسخه ای از نوع اصلی توصیف می کند که استتار را پذیرفته است و دستخوش تغییرات زیادی شده است.

آنتی بادی ها علیه ویروسی که بدن شما در نتیجه واکسن ایجاد می کند، اولین خط دفاعی شما را تشکیل می دهد. مانند جنگ، برای از بین بردن دشمنی که تحت استتار است، به نیروهای بیشتری نیاز دارید. وقتی نیروها به مرور زمان کاهش می یابند، باید دوباره تقویت شوند.

نیتس معتقد است که ما باید مراقب خود باشیم. او فکر می‌کند که برای افراد مسن و بیماران در معرض خطر تزریق بوستر لازم است. فایزر و مدرنا هر دو در حال کار بر روی واکسنی هستند که برای مقابله با Omicron به طور خاص اصلاح شده است. نیتز می‌گوید این می‌تواند نقش مهمی داشته باشد، اما سؤالات زیادی باقی می‌ماند.

“اگر نوبت چهارم را تجویز کنید، تا کریسمس چه نوع محافظتی ارائه می دهد؟ اگر یک نوع جدید که کمتر در برابر واکسن های موجود آسیب پذیر است ظاهر شود چه؟ همه چیز خیلی نامشخص است.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *