حمله به اوکراین: به گفته کیو، چهار اتوبوس تخلیه ماریوپل را ترک کردند

تخلیه‌ها که قرار است روز پنجشنبه ادامه یابد، در حالی صورت می‌گیرد که به نظر می‌رسد این بندر استراتژیک در دریای آزوف پس از تقریباً دو ماه محاصره به دست روسیه بیفتد.

آخرین جنگنده‌های اوکراینی که همچنان مقاومت می‌کنند، مستقر در کارخانه فولاد آزوفستال، از تسلیم شدن خودداری می‌کنند و از جامعه بین‌المللی می‌خواهند که «ضمانت‌های امنیتی» عقب‌نشینی کند.

به گفته مقامات اوکراینی، چند صد غیرنظامی، فاقد غذا و آب، در کارخانه فولاد آزوفستال با گردان 36 ارتش اوکراین و گردان آزوف، دو واحد جنگی آخر در ماریوپول، مستقر هستند.

یکی از مشاوران ریاست جمهوری اوکراین شامگاه چهارشنبه پیشنهاد کرد «یک جلسه ویژه مذاکرات» برای «نجات» رزمندگان و غیرنظامیان برگزار شود.

مسکو که چندین اولتیماتوم به آخرین جنگنده های اوکراینی داده است، مصمم است این بندر را تصاحب کند که به آن اجازه می دهد کریمه را که در سال 2014 ضمیمه کرد و جمهوری های جدایی طلب طرفدار روسیه دونباس را به طور کامل متصل کند.

پلیس در پایتخت اوکراین در شبانه روز چهارشنبه تا پنجشنبه اعلام کرد، علاوه بر این، در بورودیانکا، در نزدیکی کیف، جسد 9 غیرنظامی روز چهارشنبه پیدا شد که برخی از آنها “نشانه هایی از شکنجه” را نشان می دادند. آندری نبیتوف، رئیس پلیس محلی در فیسبوک گفت: «این افراد توسط اشغالگران (روس) کشته شدند و برخی از قربانیان نشانه‌هایی از شکنجه را نشان می‌دهند.

نبیتوف گفت: “در یک گودال دو مرد 35 ساله و در کنار آنها یک دختر 15 ساله بودند.” پیش از این افزود: در مورد دیگری پلیس جسد 6 نفر را کشف کرد: چهار مرد و دو زن که “می توان از اهالی شهر شناسایی کرد”.

بورودیانکا، به گفته کی‌یف، صحنه «قتل عام غیرنظامیان» در ماه مارس بود، زمانی که نیروهای روسی شهر را اشغال کردند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *