حمله سایبری در بیمارستان های ویوالیا: بازگشت تدریجی به برنامه عادی آغاز شده است

دو روز پس از حمله سایبری که سایت‌های ویوالیا – بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان را تحت تأثیر قرار داد – واحد بحران مجدداً صبح دوشنبه برای بررسی وضعیت، به‌ویژه نظارت بر فعالیت‌های پزشکی و مدیریت خدمات تشکیل جلسه داد.

تیم‌های فناوری اطلاعات ما با کمک کارشناسان خارجی در حال پیشرفت در کار خود هستند، نقاط ورود حمله سایبری شناسایی شده و مرحله طراحی بازگشت تدریجی به برنامه عادی آغاز شده است.ویوالیا در یک بیانیه مطبوعاتی می گوید. این پیگیری سلسله مراتبی را دنبال خواهد کرد که با توجه به اولویت های عملکردی، در این مورد آزمایشگاه ها، رادیولوژی و سوابق پزشکی تعیین می شود. اطلاعاتی که ما در اختیار داریم نشان می دهد که این یک حمله در مقیاس بزرگ است اما خدمات حیاتی Vivalia حفظ شده است.”

از نظر فعالیت های پزشکی، تدابیر ویژه ای که دیروز تصمیم گرفت در سایت های بیمارستانی اعمال می شود. فعالیت پزشکی در حالت تنزل یافته تا زمانی که امنیت کامپیوتر بازیابی شود، تداوم مراقبت و ایمنی بیمار تضمین شود ادامه خواهد داشت.

برای یادآوری، اقدامات زیر در نظر گرفته شده است:

• عملیات غیر اورژانسی به جز در موارد استثنایی پس از مشاوره هماهنگ (پزشکان / پرستاران و مدیر پزشکی) لغو می شود.

• مشاوره لغو می شود، پیامک به صورت انفرادی برای افراد با قرار آن روز ارسال شده است. با توجه به ارزیابی پزشک مربوطه که سپس با بیمار خود تماس می گیرد، می توان مشاوره های خاصی را انجام داد.

• طب اورژانس البته حفظ می شود

تیم Vivalia اصرار دارد که فقط در صورت لزوم با اورژانس تماس بگیرید یا به اورژانس مراجعه کنید. از شما خواسته می شود قبل از ظهر با پزشک عمومی خود یا 1733 مشورت کنید. در صورت پذیرش در اورژانس، باید برچسب بیمه درمانی متقابل داشته باشید تا شناسایی توسط تیم های مراقبت تسهیل شود.

به یاد داشته باشید که برای رادیولوژی و سینتی گرافی، تمام معاینات برنامه ریزی شده لغو می شود. مجموعه و فعالیت های مرکز کووید در حالت توقف است.

این حمله سایبری فعالیت برخی از تیم هایی که از فناوری اطلاعات محروم هستند را مختل یا حتی فلج می کند. ویوالیا از همه افراد ذیربط دعوت کرد تا در این دوشنبه حضور داشته باشند تا با روسای بخش ها جمع بندی کنند و خود را سازماندهی کنند یا در صورت لزوم به کمک بخش ها/همکارانی که به آن نیاز دارند بیایند.

قرار است جلسه بعدی واحد بحران صبح روز سه شنبه برای بررسی وضعیت برگزار شود، اما در صورت نیاز آماده تشکیل جلسه فوری است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *