دانشجوی اراسموس در آتش سوزی خانه در بروکسل جان باخت

یک فارغ التحصیل ایتالیایی که برای یک سال تحصیلی اراسموس در خارج از کشور به بروکسل آمده بود، در آتش سوزی خانه ای در اتربک در آخر هفته جان خود را از دست داد.

بنا بر اعلام آتش نشانی بروکسل، این آتش سوزی حدود ساعت 5 صبح روز شنبه رخ داد.

والتر دریو، سخنگوی آتش نشانی گفت: «وقتی نیروهای اورژانس رسیدند، به نظر می رسید که آتش به شدت در طبقه همکف شعله ور شده است.

وی افزود: بلافاصله تیم های آتش نشانی و پزشکی تکمیلی به محل حادثه اعزام شدند. یک فرد بیهوش در طبقه دوم پیدا شد. با وجود تلاش‌های فوری برای احیا در محل، فرد متأسفانه فوت کرد.»

قربانی از طریق برنامه تبادل دانشجویی اراسموس از فیسو دآرتیکو (ونیز) به بلژیک آمد. رسانه های ایتالیایی گزارش می دهند که آنا توزاتو 29 ساله از سال 2021 در بروکسل زندگی می کرد و احتمالاً در خواب به دلیل استنشاق دود جان خود را از دست داده است.

توزاتو دوره اراسموس خود را به پایان رساند و توانست “شغل رویایی” خود را در بروکسل به عنوان رئیس ارتباطات سازمان غیردولتی IFOAM Organics Europe، فدراسیونی که منافع کشاورزان ارگانیک را نمایندگی می کند، به دست آورد.

بر اساس گزارش رادیو تلویزیون عمومی ایتالیا، والدین و دو خواهر این زن با هواپیما به بروکسل منتقل شدند و پیام‌های حمایتی از ایتالیا سرازیر شده است.

لوکا زایا، فرماندار منطقه ونتو گفت: «این خبر ما را غمگین می کند. “این منطقه در حال از دست دادن یک حرفه ای جوان و آینده دار است.”

شهردار فیسو دآرتیکو نیز از طریق پیامی در فیس بوک تسلیت خود را به اشتراک گذاشت: «جامعه از خانواده توزاتو که تحت تاثیر مرگ غم انگیز دخترشان آنا که در بروکسل کار می کرد، حمایت می کند.»

در روز تشییع جنازه وی لحظاتی عزاداری در شهرداری ایتالیا برپا می شود.

پلیس در جریان آتش سوزی ساکنان محلی را تخلیه کرد. یکی از همسایگان در حین تخلیه مجروح و به بیمارستان منتقل شد و یک آتش نشان در حین اطفای حریق دچار جراحات از جمله سوختگی درجه دو در دست شد.

آتش در حدود 15 دقیقه تحت کنترل قرار گرفت و در نهایت خاموش شد، اگرچه عواقب پس از آن مستلزم کار پاکسازی طولانی خواهد بود. یک خودروی پارک شده در مقابل خانه آسیب دیده نیز بر اثر آتش سوزی آسیب دید.

به گفته Derieuw، علت هنوز مشخص نیست: “یافته‌های اولیه در محل حادثه حاکی از آتش‌سوزی با منشاء تصادفی است، اما این هنوز تایید نشده است.”

این خانه غیر قابل سکونت اعلام شده است، یعنی سه نفر باید در جای دیگری اسکان داده شوند. شهرداری Etterbeek برای افراد آسیب دیده سرپناه و مشاوره ارائه خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *