دانشمندان بهترین زمان را برای 4th jab در نظر می گیرند

محققان نتایج آزمایش، وضعیت واکسیناسیون و بستری شدن در بیمارستان را بین جولای 2021 تا آوریل سال جاری بررسی کردند. داده های بیش از 1.4 میلیون نفر برای در نظر گرفتن محافظت در برابر علائم، نزدیک به 700000 نفر برای بررسی محافظت در برابر بستری شدن در بیمارستان استفاده شد.

افرادی که دو بار تزریق می کردند در ابتدا 81 درصد در برابر عفونت علامت دار دلتا محافظت می شدند. پس از 3 تا 5 ماه این میزان به 56 درصد کاهش یافت و پس از تقویت دوباره به 84 درصد رسید.

محافظت اولیه در برابر عفونت و امیکرون علامت دار پس از دو بار تزریق 37 درصد و پس از 3 تا 5 ماه به نصف کاهش یافت. یک تقویت کننده و محافظت تا 52٪ افزایش یافته است تا پس از چند ماه به 25٪ کاهش یابد.

Sciensano تفاوت را در نتیجه توانایی omicron در کنار گذاشتن سیستم ایمنی بدن انسان توضیح می دهد. “این واکسنی است که علیه اولین گونه هایی که در گردش هستند طراحی شده است. این نباید تعجب آور باشد که در برابر omicron کمتر موثر است. این تقویت کننده محافظت را تقویت می کند، به خصوص اگر به بستری شدن در بیمارستان نگاه کنید.

دو تزریق و یک تقویت کننده 87 درصد محافظت در برابر بستری شدن در بیمارستان را ایجاد می کند که پس از 3 تا 5 ماه به 66 درصد کاهش می یابد. نتیجه این است که واکسن ها هنوز هم می توانند با بیماری های جدی مقابله کنند اما نمی توانند از افزایش عفونت ها جلوگیری کنند.

بهترین محافظت افرادی هستند که بیمار بوده اند و تقویت شده اند. بسته به زمان بیماری، محافظت بین 70 تا 80 درصد است.

«تعداد زیادی از مردم پس از واکسینه شدن، omicron را تجربه کردند. این عفونت محافظت را افزایش می دهد، اما ما نمی دانیم کدام گونه ها در راه هستند. ما با یک واکسن اصلاح شده از محافظت بهتری برخوردار خواهیم شد.»

ون دام اصرار دارد تقویت‌کننده‌هایی که از واکسن فعلی استفاده می‌کنند تأثیر باورنکردنی دارند. احتمال بستری شدن در بیمارستان پس از تقویت کننده در افراد بالای 65 سال 70 درصد کمتر از بدون تقویت کننده است.

واکسنی که برای مقابله با omicron طراحی شده باشد، قبل از پاییز به دست نمی آید و ون دام خاطرنشان می کند که ما هنوز نمی دانیم که موثرتر خواهد بود. با این حال او معتقد است که همه بزرگسالان می توانند مشتاقانه منتظر 4 باشندهفتم ضربه زدن به پایان سال کارگروه واکسیناسیون اکنون در حال بررسی بهترین پنجره برای اجرای این عمل است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *