دستیابی به موفقیت در تولید سلول های خورشیدی فلاندری-هلندی

سلول خورشیدی پشت سر هم فلاندری هلندی اوایل این هفته در هشتمین کنفرانس جهانی تبدیل انرژی فتوولتائیک (WCPEC-8) ارائه شد. راندمان بالای سلول خورشیدی نتیجه ترکیبی از فناوری سلول خورشیدی پروسکایتی جدید و فناوری سیلیکونی معمولی است. پروسکایت به ماده ای گفته می شود که ساختار کریستالی خاصی دارد.

به گفته محققان، هر دو فناوری به عنوان یک “پشت سر هم” با هم کار می کنند و بهترین های هر دو جهان را با هم ترکیب می کنند. بازده بالاتری را می توان با استفاده از سلول های پشت سر هم نسبت به سلول های خورشیدی منفرد بدست آورد. این به این دلیل است که آنها به طور موثرتری از طیف خورشیدی استفاده می کنند.

سلول‌های پروسکایت بسیار شفاف در بالا، نور ماوراء بنفش و مرئی را به طور بسیار مؤثری به الکتریسیته تبدیل می‌کنند و اجازه می‌دهند 93 درصد از نور مادون قرمز نزدیک به سلول‌های سیلیکونی که در زیر قرار دارند، عبور کند.

سلول های پروسکایت بازدهی 19.7 درصدی را ارائه می دهند در حالی که سلول های سیلیکونی بازدهی 10.4 درصدی دارند. این به بازده کل 30.1 درصد می رسد. این بزرگترین بازدهی است که تاکنون از سلول های خورشیدی پشت سر هم ثبت شده است. بازده رکورد قبلی 29.8 درصد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *