دعوت از عموم مردم برای انتخاب نام برای پارک جدید در Molenbeek

به گزارش RTBF، محیط زیست بروکسل پروژه مشارکت شهروندان را برای نامگذاری پارکی در نزدیکی ایستگاه بروکسل-غرب در مولنبک راه اندازی کرده است.

از میان 19 شهرداری در بروکسل، مولن بیک به دلیل تمایل خود به مرتبط کردن نام های محبوب با نام های رسمی خیابان ها، میادین و زیرساخت ها متمایز است.

به عنوان مثال، آن را محبت آمیز Muilebeik و Cour Saint Lazare به عنوان “دن بلوک” شناخته شده است. این پدیده نشان‌دهنده مشارکت فعال مردم محلی در شکل‌دهی توپونی مولن‌بیک است.

با تکیه بر این روحیه مشارکت اجتماعی، از کاربران پارک دعوت می شود تا پیشنهادات خود را برای نام آن تا 30 اوت ارسال کنند.

آلن مارون وزیر محیط زیست بروکسل فعالانه مشارکت شهروندان را در این تصمیم ترویج می کند. پیشنهادات را می توان تا پایان تابستان در جعبه ایده در غرفه پارک واریز کرد یا مردم می توانند از اکران های سینمایی PleinOPENair در 14 و 15 جولای که فراخوان ایده پردازی راه اندازی می شود، استفاده کنند.

این منطقه سه هکتاری که در حال حاضر به عنوان “وستپارک” نامیده می شود، بخشی از قرارداد بازسازی شهری ایستگاه بروکسل-غرب است. هدف ایجاد فضایی در حال تحول و پویا است که با خواسته های ساکنان محلی و در عین حال احترام به محیط زیست هماهنگ باشد. مواد مورد نیاز برای ایجاد پارک با پذیرش یک رویکرد سازگار با محیط زیست و محلی محور، از یک مرکز بازیافت محلی در Molenbeek تهیه می شود.

منابع بالقوه الهام این نام می‌تواند در جانوران، گیاهان یا تاریخ منطقه باشد، اما شهروندان همچنین می‌توانند شخصیتی، به‌ویژه یک زن را گرامی بدارند، زیرا کمتر از 10 درصد از خیابان‌ها در بروکسل نام‌های زنانه دارند. نام نهایی در جشنواره پارک در 23 سپتامبر مشخص خواهد شد.

اگرچه افتتاح رسمی آن برای سال 2026 برنامه ریزی شده است، اما این فضای بی نام در حال حاضر با میزبانی از فعالیت های موقت مختلف در طول تابستان، تیزری از کاربرد آینده خود را ارائه می دهد.

از ماه آوریل، یک غرفه مدولار یک منطقه سرپوشیده مجهز به امکانات بهداشتی ضروری را فراهم می کند که برای فعالیت های ورزشی، استراحت یا هر طرح محلی مانند PleinOPENair در دسترس است.

به منظور پذیرایی از بازدیدکنندگان در فصل تابستان، ساعات کاری پارک افزایش یافته است: اکنون از چهارشنبه تا شنبه از ساعت 10:00 تا 19:30 پذیرای بازدیدکنندگان است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *