دوچرخه ها و اسکوترهای سریع جانشین خودروها به عنوان خطرات اصلی در مناطق عابر پیاده هستند

با ورود به منطقه عابر پیاده، مدتی است که خودروها در خیابان های مرکزی بروکسل از صحنه خارج شده اند. بر اساس گزارش Bruzz، با این وجود، پلیس می ترسد که دوچرخه سواران نقش غالب در خیابان ها را به دست بگیرند. تنها در این هفته صدها جریمه برای اسکوتر سواران و دوچرخه سوارانی که با سرعت زیاد در مناطق عابر پیاده حرکت می کنند، صادر شده است.

در یک منطقه عابر پیاده، یک راننده – به عنوان مثال شخصی که در یک ون حمل و نقل است – طبق کد بزرگراه فقط مجاز است با سرعت پیاده روی حرکت کند. به گفته پلیس، دوچرخه سواران و اسکوتر سواران نیز “راننده” در نظر گرفته می شوند و آنها اغلب خیلی سریع رانندگی می کنند.

از چهارشنبه گذشته، تیپ دوچرخه در منطقه پلیس ایکسل پایتخت بروکسل 250 جریمه برای اسکوتر سواران و دوچرخه سوارانی که با سرعت زیاد در منطقه عابر پیاده رانندگی می کنند، صادر کرده است. زمانی که این ارقام را با کل سال 2021 مقایسه کنید، زمانی که 1003 جریمه به همین دلیل صادر شد، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

بنابراین، افزایش آشکار در مجرمان وجود دارد، اما چرا؟ دیوید استیونز از پلیس دوچرخه در منطقه ایکسل پایتخت بروکسل توضیح می دهد: “ما بررسی ها را افزایش دادیم زیرا سرعت بیش از حد دوچرخه سواران و اسکوتر سواران در منطقه عابر پیاده به شکایت اصلی ما تبدیل شد.” این شکایات از طریق شورای شهر یا از طریق شبکه های اجتماعی به پلیس رسید.

استیونز می‌گوید: «اکنون تقریباً هر روز بررسی می‌کنیم. البته، مثلاً با شروع سال نیز تفاوت زیادی وجود دارد، زیرا تعداد جریمه‌ها نیز به آب و هوا مربوط می‌شود.

اما آب و هوای بهتر و افزایش دفعات بازرسی تنها دلیلی نیست که باعث جریمه بیشتر و بیشتر دوچرخه سواران سریع یا اسکوتر سواران در منطقه عابر پیاده می شود.

استیونز می گوید: “در منطقه عابر پیاده، عابران پیاده پادشاه هستند. اسکوتر سواران و دوچرخه سواران خوش آمدند، اما آنها باید خود را وفق دهند.” این همیشه اتفاق نمی افتد و به گفته استیونز، دلیل روانی برای آن وجود دارد. او می‌گوید اکنون که خودروی غالب از تصویر محو شده است، سریع‌ترین کاربر بعدی جاده این نقش را بر عهده می‌گیرد.

این ایده توسط جرارد ترتولن روانشناس ترافیک نیز پشتیبانی می شود. او می‌گوید: “ترافیک کمی جنگلی است، جایی که قانون قوی‌ترین افراد در آن مهم است.”

به گفته ترتولن، هنگامی که خودروها از معادله حذف شوند، ترافیک حتی می تواند ناامن تر شود، همانطور که در مناطق عابر پیاده اتفاق افتاده است. “در یک جاده معمولی، ماشین مسلط است و همه در جای خود می مانند. وقتی ماشین را بردارید، همه فضا را می طلبند و کمتر توجه می شود. به عنوان مثال، گاهی اوقات ممکن است ناامن تر شود، در حالی که امن تر به نظر می رسد.”

اتحادیه دوچرخه سواران فلاندری نیز این مشکل را تایید می کند. سخنگوی Fietsersbond گفت: “از لحظه ای که فضا دوباره توزیع می شود و ماشین حذف می شود، می بینید که دوچرخه سوار فکر می کند می تواند کارهای بیشتری انجام دهد. اما این چیزی نیست که ما از آن دفاع می کنیم.” عابران پیاده را در نظر بگیرید و فکر نکنید که سلطان جاده هستید.”

بنابراین پلیس سطح فعلی بررسی ها را ضروری می داند. دیوید استیونز می‌گوید: «ما می‌خواهیم از موقعیتی اجتناب کنیم که عابران پیاده همیشه مجبور باشند به عقب نگاه کنند تا ببینند آیا آنها ضربه نمی‌خورند یا خیر.» بهانه شیطان‌های سرعت اغلب این است که آنها عجله دارند، اما پس از آن باید این کار را انجام دهید. مسیر متفاوتی را انتخاب کنید.”

Fietsersbond به دوچرخه‌سوارانی که می‌خواهند از مرکز بروکسل با سرعت بیشتری عبور کنند توصیه می‌کند مسیر متفاوتی را انتخاب کنند، مانند مسیری از پورت d’Anvers تا Porte d’Anderlecht، جایی که یک خیابان دوچرخه جدید معرفی شده است، اما در کجا. تردد خودروها نیز زیاد است. طرح گردش و توسعه مجدد برای “پنتاگون” مرکز شهر نیز باید شاهد بهبود باشد.

علیرغم کمپین‌های آگاه‌سازی با بنرهایی در بالای خیابان‌ها و خط‌کشی‌هایی در جاده‌ها که به دوچرخه‌سواران و دیگران هشدار می‌دهد که سرعت خود را کم کنند، کاهش سرعت تردد تا حدی ممکن است. استیونز که می‌خواهد حتی بیشتر بر افزایش آگاهی تمرکز کند، می‌گوید: «این چیزی است که باید دائماً تکرار کنیم، اما می‌خواهیم تا حد امکان به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *